BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Finnekkel keresi a legjobb FinTech-megoldásokat az OTP

A digitalizáció jól ki tudja egészíteni a fióki ügyfélkiszolgálást és új lehetőségeket tud nyitni a személyre szabott, ügyfélkiszolgálás felé.

A digitalizáció jól ki tudja egészíteni a fióki ügyfélkiszolgálást és új lehetőségeket tud nyitni a személyre szabott, ügyfélkiszolgálás felé – mondta Csányi Péter, az OTP Bank igazgatója. A szakember szerint, amikor 3 éve elindította a digitális transzformációs programját, még nem nevezték ezeket az elképzeléseket FinTech névvel – ez jelzi, hogy az OTP tényleg élen jár a digitális fejlesztések terén. A korábbi ötletekből közel egy tucat már megvalósult – jelentette ki Csányi Péter, aki szerint a fejlesztéseknek három fő iránya lesz.

A tradicionális termékek digitalizációja kapcsán fontosnak tartotta kiemelni az online személyi kölcsön terméket, amely év eleje óta egyre inkább felfut: a bank által kihelyezett személyi hitelek 5 százaléka már az online folyamaton keresztül került folyósításra. Ugyancsak sikeres a moduláris számlacsomag, ahol az ügyfél „dobozokból” tudja összeválogatni a saját igényéhez szükséges számlaszolgáltatásokat. A bank a választást azzal is segíti, hogy felhasználói tapasztalatok alapján negyedévente maga is javasol kedvezőbb csomag-összeállítást az ügyfélnek. Megújították a smartbanki funkciókat is: egyszerűsítették a belépést és az űrlapok mentése révén könnyebb lett a használat – a megoldás alkalmazása segített megduplázni a szolgáltatást igénybe vevő ügyfelek körét.

A fióki szolgáltatások körében bevezetett digitális aláírás nem pusztán a papírmentességet biztosítja, de az ügyfélnek is előnyt jelent, azzal, hogy a jövőben az OTPdirekt fiókjában valamennyi dokumentumát elérheti majd. Az év végére valamennyi OTP-fiókban készpénzbefizetésre alkalmas ATM-eket helyez majd el a bank. Ugyancsak sikeres a távoli szakértő szolgáltatás, amely révén ma már minden fiókban – a call centeren keresztül – speciális tudást igénylő igényeikre is választ kaphatnak.

A digitális szolgáltatások közül a Simple rendszer az egyik legsikeresebb – ma már 35 ezer bankkártyát virtualizáltak a rendszerben, ezeket tehát mobilfizetésre lehet használni. A vállalati e-biz szolgáltatás is sikeres startot vett, s fontosnak tartotta az igazgató kiemelni a teljesen digitális orosz TouchBank sikerét is.

Az OTP létrehozta az OTP Lab belső csoportot, amely az innovációs ötletek elsődleges értékelésében kap majd szerepet. Ehhez kapcsolódva a bank keresi az együttműködés lehetőségét a Startup vállalkozásokkal. Ehhez két új platformot nyitnak külső szolgáltatók felé. Az első egy axelátor program, a másik egy kockázati tőkeprogram lesz. Az accelerator program partnere a Nestholma finn lesz, ami egyértelműsíti, hogy a bank programja nemzetközi lesz. Az OTP nyolc területen keresi az ígéretes megoldásokat. Ezek célok között a családi pénzügyek, az edukáció fejlesztése mellett a dokumentumok digitalizációja éppúgy megtalálható, mint például az OTP-nél meglévő jelentős adatállomány eddigieknél sikeresebb feldolgozásának igénye a legmodernebb adatbányászati termékek segítségével. A programra november 30-ig lehet jelentkezni, a kiválasztott startupok egy 3 hónapos aktív támogatói cikluson keresztül esnek át.

Az OTP leányvállalata, a Portfolion hozta létre ősszel az OTP digitális kockázati tőkealapot, amely az ígéretes startup FinTech cégek számára nyújthat pénzügyi segítséget. Az alap a régióban keres ígéretes ötleteket. A finanszírozási igények alapesetben 100 ezertől 1 millió eurónyi összegben kerülhetnek támogatásra.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.