BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Luxusautók: egyedi casco-ajánlat

 Minden biztosító megkereshető a luxusautók kötelező biztosítása kapcsán, ám cascónál egyes társaságok elzárkózhatnak az ajánlatok elfogadásától.

A z elmúlt években a hazai utakon is egyre több a magyar rendszámú, nagy értékű luxusautó, ezekre a magyar rendszám miatt magyar biztosítást is kell kötni. A hazai joggyakorlat szerint a biztosítóknak mindig be kell fogadniuk a gépjárművek tulajdonosainak kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási ajánlatát, vagyis minden gyártmányra és hengerűrtartalomra kalkulációkkal kell rendelkezniük.

Mégis lehetnek olyan adatbázis-problémák, amelyek miatt egy bizonyos gyártmányra nem találunk ajánlatot valamelyik biztosítónál, de a törvény alapján így is minden biztosítónak ügyfélkérésre díjat kell kalkulálnia – mondta Csikós Dániel, a Genertel vezérigazgatója. Almássy Gabriella, az Union Biztosító nem életbiztosításokért felelős igazgatósági tagja a Világgazdaságnak azt jelezte, hogy a nagy hengerűrtartalmú gépkocsik kgfb-díja ugyanúgy a teljesítménytől függ, mint minden más gépjárműnél, értéktől, kategóriától függetlenül. Ugyanakkor a szakember szerint egyes gyártmányok esetében, ahol statisztikailag jól kimutathatóan magasabb a kárgyakoriság, illetve nagyobb az okozott kár az átlagosnál, 10-20 százalékkal magasabb díjat alkalmaznak.

Egy LaFerrari Budapesten, a Váci úton, miután három parkoló autónak ütközött 2015. október 31-én. A balesetben senki nem sérült meg.
Forrás: MTI Fotó: Mihádák Zoltán

 

Más a helyzet a casco biztosításoknál. Ilyenkor ugyanis szinte minden biztosító egyedi díjat számol a nagy értékű luxusautókra vagy sportautókra. A kalkulációt – mondta az Union képviselője – minden esetben a körülmények vizsgálata alapján alakítják ki. Itt az ügyféladatok mellett a felhasználás jellege, a kárelőzmények, a megfelelő szervizháttér biztosítottsága és az alkatrészárak ugyanúgy szerepet játszanak, mint a vállalt önrész mértéke. Az ilyen kocsik casco-kockázatelbírálása gyakran nem megy az átlagautókra jellemző gyors, sztenderd folyamat szerint teszi hozzá Kaszab Attila, a K&H Biztosító nem életági vezetője. Nyáron vihart kavart, hogy az amerikai AAA biztosító 30 százalékkal növelte a Tesla biztosítási díját a magas kárgyakoriság miatt.

Csikós Dániel szerint bizonyos biztosítók – így a Genertel is – egy értékhatár felett nem fogadnak be casco-ajánlatot. A szakember szerint azért fontos az egyedi vizsgálat, mert ha a típus és a gyártmány alapján bele is férhet egy-egy modell, a széria kivitelezése olyan értéket képviselhet, amely miatt feljebb csúszik az értékhatár. A biztosítók kár esetén a márkaszervizben történő javítás számlával igazolt költségeit még egy Tesla vagy Ferrari esetében is teljes mértékben térítik – hiszen előzetesen – a biztosítási díjak meghatározásakor – már eleve figyelembe vették a márkára jellemző javítási óradíjakat, az alkatrészárakat és a javítási technológiát, sőt azt is, hogy egy baleset során az autó mely elemei sérülhetnek, és ezek hogyan javíthatók.

Almássy Gabriella szerint a luxusautók tulajdonosai a magasabb díjak ellenére is a teljes körű casco-védelmet keresik – ami érthető, hiszen az ilyen luxusautókat is lopják, noha általában az átlagosnál hatékonyabb vagyonvédelmi eszközöket alkalmaznak a védelmükre. A tulajdonosok nem igazán akadnak fenn azon sem, hogy a biztosítók ezen kocsik esetében az átlagos 50-100 ezer forintos minimális önrésznél jóval magasabb önerőt írnak elő.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.