A pénzintézet hétfői közleménye szerint az első 9 hónap eredménye 3,6 százalékos visszaesés, de ennek oka a VISA-részvények tavalyi értékesítéséből származó egyszeri tétel, amit leszámítva 8,1 százalékkal emelkedett a bank nyeresége az előző év azonos időszakához képest.
A teljes hitelállomány 8 százalékkal emelkedett éves alapon, a hitelkihelyezés a piaci bővülésnél gyorsabban, 79 százalékkal növekedett a tavalyhoz képest. A 2,1 milliárd forint adózás utáni eredményt úgy érte el a bank, hogy a nem-élet ágban 8 százalékkal, a rendszeres díjas életbiztosításokban pedig 11 százalékkal tudott bővülni – írták.
Lakossági hitelezésben a K&H piaci részesedése a 2016. szeptemberi 9,8 százalékról 2017 szeptemberére 10,3 százalékra növekedett.
Szeptember 30-ig a bank 79 milliárd forint új jelzáloghitelt folyósított, ami éves összehasonlításban 34 százalékos növekedés, a 19 milliárd forint új személyi kölcsön pedig 78 százalékos emelkedés. A harmadik negyedévben az új jelzáloghitel-kihelyezés terén a bank piaci részesedése elérte a 16,3 százalékot, személyi kölcsönök terén a 7,4 százalékot.
Az új üzleti hitelek kihelyezése a strukturált finanszírozási, valamint kereskedelmi és lakóingatlan-ügyleteknek köszönhetően januártól októberig elérte a 178 milliárd forintot, ami 112 százalékos növekedés az előző év azonos időszakához képest.
A közlemény idézi Gombás Attilát, a K&H Csoport pénzügyi vezetőjét, aki az alacsony kamatkörnyezet negatív hatását ellensúlyozó a magasabb üzleti volumenekkel és a magasabb ügyfélszámmal indokolta a nettó kamatok 3,2 százalékos, valamint a nettó díjbevételek 2,6 százalékos növekedését. Hangsúlyozta: az eredményekhez hozzájárult a hitelezési értékvesztések, valamint a bankadó és a társasági adó alacsonyabb szintje is.
A K&H Csoport vezérigazgatója, David Moucheron az üzleti eredményeken túl kiemelte a bank digitalizációs befektetéseinek jelentőségét, mivel – mint fogalmazott – az így kibővülő szolgáltatások a pénzintézet stratégiájának sikeréhez.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.