BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Év elején is sok a bankkártyás akció a pénzintézeteknél

Az új évben is kitartanak a pénzintézetek bankkártyaösztönző akciói, emellett pedig az új ügyfeleket és az új szolgáltatások kipróbálóit is kedvezmények várják.

Bár jellemzően az év vége az az időszak, amikor a kereskedők vásárlásra ösztönzik az embereket, ám a bankpiacon egész évben hasznos, ha az ügyfelek aktívak. Ennek kapcsán aligha meglepő, hogy – miként arról a Bankráció.hu oldalain elérhető hirdetmények tanúskodnak – a pénzintézetek bankkártyahasználatra ösztönző kampányai az új év első hónapjában is tartanak, az ügyfeleknek pedig érdemes igénybe venniük a felkínált kedvezményeket.

Forrás: Shutterstock

A hónap végéig akciózik például a Sberbank. A kampány célja, hogy a bank által kibocsátott lakossági betéti plasztikok internetes vásárlásra történő használatát elősegítsék. Az internetes vásárlási érték alapján az első 1500 Sberbank-ügyfél egyszer felhasználható, 3 ezer forintos eMAG kupont kap, amelyet az internetes áruházban bármilyen termékre elcserélhet. A Sberbank tavaly decemberben szerződött új bankkártyás ügyfelei januárban egyszer ingyen vehetnek fel készpénzt a bankfiókok pénztáraiból.

A CIB Bank a hitelkártya-használatot szintén visszatérítéssel honorálja. Az év során a forintalapú vásárlások után negyedévente jóváírás jár, melynek mértéke a vásárlásokkal felhasznált összeg 1 százaléka, illetve az ügyfél által választott termékkategóriákban történő vásárlások után 2 százalék. A visszatérítés maximális értéke negyedévente 12 500 forint. Nehezítés még, hogy a visszatérítést minden negyedévben külön regisztrálni kell – akkor is, ha az emelt százalékkal ketyegő termékkategóriát nem módosítjuk. Az Erste Banknál még megkaphatják az egyszeri 5000 forint összegű csatlakozási bónuszt, akik új Erste Max Hitelkártyát igényelnek. Január közepéig még elkaphat minket a „téli kaland” a Budapest Banknál. Ebben azok az ügyfelek vehetnek részt, akik hitelkártya-kivonatuk mellett, telefonon, e-mailben vagy sms-ben ismertetést kaptak az akcióról. A bank 10, 15 és 20 hónapos „0 százalékos” részletformáló (a vásárlás összegének kamatmentes részletfizetését biztosító) szolgáltatást kínál a Tesco áruházaiban végrehajtott vásárlásokhoz az érintett ügyfeleknek. Aki február végéig igényel Tesco vásárlókártyát, annak az első tranzakciójára ugyancsak érvényes a kedvezmény, ráadásul a bank az éves kártyadíjtól is eltekint.

Pörög még az FHB kampánya is, ám csatlakozni már nem lehet hozzá. Aki viszont tavaly decemberben nyitott bankszámlát, és hozzá Maestro vagy MasterCard Gold bankkártyát igényelt, illetve azok, akik több mint fél éve (2017. július 31-ig) igényelték a plasztikot, de azóta a havi kártyás fizetéseik száma három alatt volt, most márciusig az érintéses vagy internetes vásárlások összegének 5 százalékát kitevő, maximum havi 5 ezer forintos díjvisszatérítésben részesülnek.

A Bankráció.hu oldalait átnézve az is látszik, hogy az ügyfeleknek az új szolgáltatásokat is érdemes kipróbálniuk, hiszen a bevezetést kedvezményekkel ösztönzik. Az Erste Bank az ATM-készüléken keresztüli készpénzbefizetés elterjedését támogatja azzal, hogy június 30-ig a bank ügyfelei számára ingyenesen nyújtja ezt a szolgáltatást. A Raif­feisen Banknál a hitelkártya mellé kínált Cardif hitelfedezeti biztosítás népszerűsítése érdekében a március 31-ig igényelt biztosítás első kéthavi díját a bank jóváírja.

Lépett a K&H is, itt a PayWave

A piacon az Erste után a K&H jelent meg másodikként Visa érintőkártyával – a MasterCard PayPass megoldásához hasonló fizetési módot a Visánál PayWave-nek nevezik. Az Oberbank ügyfelei tavaly decembertől igényelhetnek először MasterCard egyérintéses bankkártyát. Érdekes hír volt, hogy az FHB december 18-tól a MasterCard Standard, január elsejétől pedig az FHB Extra Hitelkártyára és társkártyára vonatkozó igénylést nem tudja befogadni kártyagyártói probléma miatt.

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.