A vállalati hitelállomány 411 milliárd forintra nőtt, ami 13 százalékos növekedést jelent. A bank tavaly a második legtöbb vállalati számlanyitást tudta teljesíteni a bankszektoron belül, ez 700 új számlanyitást jelentett. A banki átutalások 13, ezen belül a kkv-k utalásai 11 százalékkal nőttek. A pénzintézet vállalati betétállománya 22 százalékkal nőtt, ezen belül a kkv-k látraszóló betéteinek állománya az elmúlt közel megduplázódott.
A pénzintézet faktoring-forgalma 8 százalékkal bővült, az állomány 50 százalékkal nőtt, ám Tóth Viktor üzleti vezérigazgató-helyettes szerint ebben a szegmensben még kicsi a részesedésük.
Lakossági hitelek terén a tervezett duplázás helyett „csak” a piac közel kétszeresét, 63 százalékot jelentő bővülésre volt képes az új jelzáloghitelek kihelyezésénél a BB, a 28,5 milliárdos kihelyezéssel az állomány 163 milliárd forintot tett ki – az értékesítés közel fel a külső értékesítési csatornák hozták.
Tóth Viktor emlékeztetett: a bank 2016-ban tudta először pozitívba fordítani a hitelállományt (akkor a piacon még állományszűkülés volt), tavaly pedig a 2016-os 1 százalék után már 4,6 százalékos bővülést tudott felmutatni a pénzintézet. A bank személyi kölcsönök terén 2/3-os bővülésre volt képes, autófinanszírozásban 30 százalékos növekedést tudott elérni az új kihelyezéseknél.
A bank 90 ezer új hitelkártyát bocsátott ki – a BB csak saját ambiciózus terveitől, a százezer új plasztiktól maradt el, az új kibocsátásokkal vélhetően piacvezetőnek számít a vezérigazgató-helyettes szerint. A BB fedezetlen hitelállománya 80 milliárd forintot tesz ki. A lakossági betétek állománya 5,6 százalékkal nőtt.
A Budapest Alapkezelő teljes kezelt vagyona 5 százalékos növekedéssel 567 milliárdra nőtt.
Az idei tervekről szólva a vezérigazgató-helyettes elmondta, 2018-ban további 40 százalékkal akarják növelni a lakossági hitelkihelyezést, ezen belül az ide tartozó mikro üzletág kihelyezéseit duplázni szeretnék – az első két hónap adatai alátámasztják a terveket. A számlanyitások tekintetében meg akarják őrizni a második helyet, a tervek mind a lakossági, mint a mikro üzletágban a számlanyitás duplázását célozzák.
A bank 90-100 fiókos hálózatát nyereségesen tudja működtetni, így nem cél a hálózat szűkítése.
A bank nem teljesítő állományát saját maga kezeli – hangzott el. Az MNB 10 százalék alatti NPL-rátát, illetve azoknál a hitelintézeteknél, akik egyelőre tartják az állományt, egy jól látható állomány-leépítést vár el. Ennek az elvárásnak a BB megfelel. Lélfai Koppány tájékoztatása szerint a bank az elmúlt évben is értékesített kisebb csomagokat és megfelelő árazás mellett, ütemezetten nyitott újabb értékesítésre. A bank a 2016-os 2,9 milliárd forint után tavaly 5,47 milliárd forintnyi céltartalékot szabadított fel. A 90 napon túli vállalati hitelállomány 3,68 százalékon áll, a piacon 3,53 százalék ezek aránya. A lakosságnál 23,48 százalék az NPL-ráta, ezen belül a jelzáloghiteleknél 18,7 százalék a nem fizető állomány. A 90 nap alatti késedelmes hitelek aránya a banknál 4,7 százalék, szemben a piac 8,4 százalékával.
Az elnök-vezérigazgató szerint a tavalyihoz hasonlóan kedvezőtlen kamatkörnyezetben jelentős verseny jellemzi majd az idei évet. Emellett a szabályozói, illetve a piaci verseny miatt megkövetelt informatikai fejlesztések komoly költségnyomást jelentenek majd.
Idén nyáron a BB kártyarendszere is leválik a korábbi tulajdonos, a GE hálózatáról, emellett komoly fejlesztések zajlanak az azonnali fizetés 2019. júniusi bevezetése előtt.
Lélfai Koppány szerint a bank nyithat olyan területek felé, amelyektől eddig elzárkózott. Ezek olyan nemzetgazdaságilag fontos területen lehetnek, ahol vannak olyan állami források, amelyek minden bank számára elérhetőek. Ezek közé sorolta a turizmust támogató Kisfaludy tervet.
„Érdemi információkkal mi magunk sem rendelkezünk arról, hogy mi a tulajdonos szándéka – milyen ütemezésben, milyen módon szeretnék lebonyolítani az idei évre tervezett privatizációt” – mondta az elnök-vezérigazgató.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.