Nem látunk okot arra, hogy ne teljesüljön a Waberer’s menedzsmentjének 10-15 százalékos éves árbevétel-növekedési terve – mondta a Világgazdaságnak Naffa Helena, az Aegon Alapkezelő vezető részvényelemzője. Az Aegon negyedéves prognózist nem készít a forgalom, az EBITDA és a profit alakulásáról, de véleményük szerint az év első három hónapjában a Waberer’s gazdálkodása a menedzsment várakozásainak megfelelően alakulhatott.
A részvények idei, 13 százalékos esésének okai semmiképpen sem a fundamentumokban keresendők. A valódi ok, hogy a 71,99 százalékos tulajdonnal rendelkező CEE Transport Holding továbbra is szeretne megválni egy mintegy 15 százalékos részesedéstől, ez pedig gátolja a részvény felértékelődését. A sikertelenül zárult áprilisi részvényeladási tranzakció után szükség lesz néhány kedvező negyedéves beszámolóra, hogy az illikvid papír piacára újra visszatérjenek a befektetők – véli a szakértő.
Az Aegon várakozásai szerint a 2018-as üzleti évben a Waberer’s EBITDA-marzsa 12 százalék körül alakulhat,
a korábbi bejelentéseknek megfelelően egy újabb akvizícióval is hozzájárulhat az organikus növekedéshez a társaság (valószínűleg egy csehországi felvásárlás révén). A társaság idei számaiban megjelennek a tavalyi Link-akvizíció hozta eredmények, ezen túlmenően az árbevétel-növekedés motorja a nyugat-európai piac lehet.
Az Erste Befektetési Zrt. várakozásai szerint a Waberer’s első negyedéve 10–20 százalék közötti EBITDA-növekedést hozott.
Ezt annak figyelembevételével kell értékelni, hogy a tavalyi bázison még nem, a mostani adatokban viszont már konszolidálva jelentkezik a lengyel Link is, a tavaly májusban lezárt felvásárlás után. Ezért a növekedés csupán visszafogottnak nevezhető – értékelt a Világgazdaság kérdésére Miró József, az Erste Befektetési Zrt. vezető elemzője.
A kamionok kihasználtsága elmaradhatott a várttól: a havi futásteljesítmény tehergépkocsinként 10,3 ezer kilométer lehetett, szemben a tavaly január–márciusi 11 ezer kilométerrel. Miró József úgy látja, a magyarországi divízió fuvarozási teljesítménye a vártnak megfelelően alakult, a visszaesést a nemzetközi szállítmányozásban szenvedte el a Waberer’s, elsősorban az áremelés (erre a dráguló üzemanyagok miatt kényszerült) és az erősödő konkurenciaharc miatt.
A teljes cikk a Világgazdaság hétfői számában olvasható
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.