Fals hangokat produkál a piacvezető online zeneszolgáltató: a részvényeit a New York-i tőzsdére épp egy hónapja bevezető Spotify árfolyama 9 százalékot zuhant, miután csalódást okozott a piacon azzal, hogy a terveihez képest sokkal kevesebb felhasználóját tudta rávenni a fizetős szolgáltatás igénybevételére. Ezen sok csodálkoznivaló nincs, hiszen
a Spotify a napokban tette még fogyasztóbarátabbá a felületét és szolgáltatásait – ingyenes használói örömére.
Elemzők szerint az a stratégia sem vezet jóra, hogy az ingyenes szolgáltatás próbaidejét a fő piacokon harmincról hatvan napra hosszabbították meg, túlméretezett kedvezményeikkel pedig az egyéni előfizetőket a fajlagosan kevesebb profitot hozó családi vagy diák-előfizetés felé terelik. Az egy felhasználóra eső bevétel és az első negyedéves forgalom is elmaradt a várakozásoktól.
A bevétel 1,139 milliárd euró volt, 26 százalékkal magasabb az egy évvel korábbinál,
de kevesebb a Thomson Reuters 1,143 milliárdos konszenzusánál. Az egy felhasználóra eső átlagos bevétel két éve 6,84 euró volt, ezúttal 4,72 dollár jött össze a negyedévre vetítve. Március végén 170 millió felhasználójuk volt, közülük 75 millió előfizető. Éves szinten ez 30, illetve 45 százalékos bővülés. Üzemi veszteségüket sikerült 139-ről 41 millióra lefaragni.
A teljes cikket a Világgazdaság pénteki számában olvashatja
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.