BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A bővüléshez vonna be forrást a társaság

A Budapesti Értéktőzsdén jegyzett Altera Nyrt.-ben történő befolyásszerzéssel lép tőzsdére a Wallis csoport gépjármű-kereskedelmi és -szolgáltatói tevékenységet ellátó vállalatcsoportja. A tavalyi eredményekkel a következő évek növekedését alapozták meg – mondta lapunknak Müllner Zsolt, a Wallis Asset Management vezérigazgatója.

Milyen céljaik vannak a tőzsdére lépéssel?

A Wallisnál mindig is stratégiai terület volt az autós szegmens, az elmúlt több mint 20 évben folyamatosan növekedtünk és ezt tervezzük a jövőben is. Az intenzív bővüléshez szükséges forrásokat a későbbiekben elsősorban a tőzsdén keresztül szeretnénk bevonni. Ez történhet részvény-, vagy kötvénykibocsátás útján is, megtartva a már eddig is bevált banki finanszírozási módokat. A tőkepiaci finanszírozás területén már eddig is komoly és kedvező tapasztalataink voltak, hiszen a többségi tulajdonunkban lévő Alteo részvényei 2010 óta forognak a tőzsdén, míg a Wing a hazai ingatlanpiac vezető cégeként az egyik legnagyobb kötvénykibocsátó a BÉT-en. A most zajló tőzsdei tranzakcióval az Altera fő tulajdonosai leszünk és a vételi ajánlat, majd az apport után számításaink szerint a hetedik legnagyobb cég leszünk a magyar tőzsdén, ami már a nemzetközi befektetők érdeklődését is felkeltheti, de nem csak a méret miatt, hanem a Wallis autós részlegének nemzetközi jelenléte miatt a cégcsoport egy valódi nemzetközi vállalat. Elkötelezettek vagyunk a tőzsdei szereplésünk jövőjével kapcsolatban. A megjelenést követően, akiknek tetszik a tevékenységünk, azok már nem csak az általunk forgalmazott autókban, de a tőzsdén is velünk utazhatnak majd.

A tőzsdére lépés lezárulta után az Altera felveheti a Wallis nevet?

Nincs még erre vonatkozó döntésünk, haladjunk sorban, először a nyilvános ajánlat záruljon le és utána jöhet a többi, nem kisszámú lépés. Ugyanakkor logikusnak tűnhet egy olyan névváltás, melyben a csoport neve is megjelenik, hiszen a Wallis az autópiacon egy nagyon erős brand, ráadásul nem csak Magyarországon.

Milyen alapokon nyugszik a növekedésük?

Huszonhat éves múltja van a Wallis autós tevékenységének, a válságból is megerősödve kerültünk ki. Nagy tapasztalatunk van disztribúcióban, azaz egy-egy autómárka importőri feladatainak ellátásában adott országokban. A csoportunk által képviselt márkák közé tartozik a BMW, a MINI, az Isuzu, a Jaguar, a Land Rover, a Maserati, a Ssangyong, és a Sixt rent-a-car. Ez a piac is folyamatosan alakul, hiszen ma már több autógyár saját leányvállalatán keresztül, közvetlenül látja el az importőri feladatokat és tartja a kapcsolatot a márkakereskedőkkel. Mi a kettő közti nagyon speciális tudást igénylő kis szeletben is jelen vagyunk. Célunk, hogy az átalakuló autózásban továbbra is élvonalban maradjunk, ezért folyamatosan figyeljük azokat az ipari trendeket, amelyek az autózás jövőjét meghatározzák. Ilyen az elektromos meghajtás, az önvezető autózás és az autómegosztás is. Utóbbi szolgáltatásban például Bécsben 6-7 piaci szereplő is van, nálunk sokkal kevesebb, így a piaci megjelenés lehetőségei adottak.

Müllner Zsolt, a Wallis Asset Management vezérigazgatója
Fotó: MW

Milyen eredményeket értek el tavaly a börzére készülő cégek?

A négy vállalat 66,3 milliárd forintra növelte összesített árbevételét, ez 97 százalékos növekedésnek felel meg 2016-hoz képest. A látványos bővülést elsősorban a balkáni piacok megszerzésével értük el, így a teljes bevételnek már a 49 százaléka származott külföldről. Az üzemi eredményünk csaknem a háromszorosára 1,6 milliárdra, az adózott eredményünk pedig több mint a négyszeresésre, 1,8 milliárd forintra ugrott. Az árbevételhez a Wallis Automotive Europe (WAE) 36,9, a Wallis Motor Pest és Duna 27,2, a Wallis Autókölcsönző pedig 2,2 milliárd forinttal járult hozzá. Hosszú távon a jelenlegi piacok megtartása esetén nyilván nem ilyen nagy bevételnövekedési ütemmel számolunk, de továbbra is a piaci átlagok feletti bővülést tervezünk. Egy új piac, terület, vagy például márka megszerzése persze hozhat átlag feletti növekedést is, melynek finanszírozási forrását már a tőzsde is jelentheti a későbbiekben.

Melyik cégnek mi a pontosabb tevékenysége?

A WAE 2016 második félévében elnyerte a Jaguar és Land Rover járművek, alkatrészek exkluzív importőri jogát a balkáni régió hét országában. Ezek Albánia, Bosznia-Hercegovina, Horvátország, Szerbia, Szlovénia, Macedónia és Montenegró. Ezek közül ugyan néhány országban volt korábban is Land Rover márkakereskedés, de van ahol a nulláról kell felépítenünk a piacot. Emellett itthon az Isuzu és a Ssangyong, illetve Romániában az utóbbi márka képviseletét is mi látjuk el, illetve szervezzük meg. A WAE több mint 70 márkakereskedővel dolgozik együtt itthon és külföldön. A Wallis Motor Pest és Duna márkakereskedőként a BMW, a MINI és a Maserati márkák modelljeit forgalmazza. A Wallis Autókölcsönző a Sixt Rent-a-car nemzetközi hálózatának magyarországi tagjaként kínál autóbérlési szolgáltatásokat.

Mi alapozta meg a tavalyi eredményeket?

Több fejlesztésünk 2016 végére hozta meg gyümölcsét, ami teljes egészében a 2017-es számainkban jelent meg. Budapesten a Hungaria körút 95-ben megnyílt új BMW, MINI kereskedésünk ami közel 12 százalékos növekedést hozott az eladott új személyautók tekintetében. Mint azt említettem, a Balkánon is több országban piacra léptünk 2016-ban. Az egész térségben több mint tíz százalékos az autópiaci növekedés, mi e fölötti bővülést akarunk elérni. Mindegyik országban megfelelő partnerekkel, jó pozícionálással vágtunk bele a piac kiépítésének. Nagy lehetőség ez számunkra, mivel ezekben az országokban nem volt jelentős múltja a Jaguar és a Land Rover márkáknak, melyeket ráadásul az egyre jelentősebb vagyonos réteg ebben a régióban is státuszszimbólumnak tekint.

Itthon a BMW-k hány százalékát adja el a Wallis?

Magyarországon az összes BMW eladás közel 40 százalékát a Wallis márkakereskedések értékesítik. Az itt elért 13 százalékos árbevétel növekedésünk megfelel a BMW tavalyi 13 százalékos bővülésének. Modellmixben is majdnem leképezzük a piacot, magasabb felszereltségű és kategóriájú modellből adunk el többet, mint a hazai átlag.

A BMW-vel milyen céljaik vannak itthon?

A BMW célja, hogy visszavegye a vezető helyet a prémium piacon, így természetesen arra törekszünk, hogy ez Magyarországon is így legyen. A prémium piac egyébként várhatóan erősebben fog növekedni itthon és a balkáni régióban is, mint a teljes, ami kedvező a növekedési kilátásainkat tekintve.

A használtautó-import milyen hatással van a Wallisra?

Amennyiben ez a folyamat ellenőrzött formában és nem a szürkegazdaságot erősíti, akkor az nálunk csak hozzáad az alkatrész-értékesítéshez és a márkaszerviz tevékenységhez. Az újautó-eladásban sem okoz problémát ez a jelenség, hiszen inkább 8-10 éves autókat hoznak be. Mi a prémium használt autók piacán tervezünk még erősebb pozíciót fogni.

Az autókölcsönzésben milyen trendek figyelhetők meg?

Ez is dinamikusan fejlődő terület, amit elsősorban a turizmus hajt, ami az utóbbi években vált igazán látványossá. A Sixt, mint elsősorban üzleti autókölcsönző erős prémium flottával van jelen a piacon, így a német cégek körében is nagyon erős a pozíciónk, de fontos, hogy nem csak az általunk forgalmazott márkák kölcsönözhetők nálunk. Nyáron 800-900, télen pedig néhány százzal kevesebb autó üzemel a flottában.

Milyen jövőbeni terveik vannak?

Újabb piacokra szeretnénk belépni, további kereskedések nyitását tervezzük, és újabb tevékenységek kiépítésének lehetőségét vizsgáljuk. A márkákkal való sikeres együttműködésre, az értékteremtésre, a hatékonyságra és az eredményességre helyezzük a hangsúlyt, ugyanúgy, mint az elmúlt években, mindezt hamarosan már tőzsdei jelenléttel kiegészítve.

Ajánlattétel

A Wallis áprilisban jelentette be, hogy a Budapesti Értéktőzsdén jegyzett Altera Nyrt.-ben történő befolyásszerzéssel tőzsdére lép a négytagú gépjárműkereskedelmi és szolgáltatói tevékenységet ellátó vállalatcsoportja. A tranzakciósorozat keretében elsőként a Wallis és a vele összehangoltan eljáró személyek vételi ajánlatot tettek az Altera részvényeire, majd apporttal történő tőkeemelés útján az Altera tulajdonába kerül a jelenleg a Wallis és a menedzsment tulajdonában álló négy vállalat.

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.