Az életbiztosítások díjbevétele 477,8 milliárd forintot tett ki, ezen belül az egyszeri díjas biztosításokból 177,4 milliárd díjbevételt realizáltak a biztosítók. Pandurics Anett szerint mind a két szegmens nagyjából azonos módon, 5 százalékkal bővült.
Az életbiztosításokon belül ugyanakkor a legdinamikusabban a nyugdíjbiztosítások fejlődtek, a díjbevétel 58,65 milliárd forintot tett ki.
A nyugdíjbiztosítások döntő része folyamatos díjas, s az is jól látszik, hogy a termékek döntő része befektetéshez kötött (unit-linked) megoldás – az ilyen termékekből származó bevétel 42 milliárd forintot tett ki. A nyugdíjbiztosítások száma a 2016-os 196,2 ezerről 252 ezerre nőtt.
A nem életbiztosítási díjbevétel 9 százalékkal bővült,
ezen belül a kgfb-díjbevétel 150,1 milliárd forintot tett ki, ami 15 százalékos növekedés, de – miként azt Pandurics Anett jelezte – a növekedés üteme lassult.
A díjakkal kapcsolatban a Mabisz elnöke arra hívta fel a figyelmet, hogy nagyjából most korrigált vissza a díjszint a válság előtti szintre, miközben a károldalon komoly növekedés volt – szervízdíjak és munkaerőköltségek, illetve a személyi sérülések utáni sima, vagy peres ítéletekben megítélt kártérítési összegek tekintetében.
Az utasbiztosítási díjbevétel 12,6 milliárd forint volt, ami 17 százalékos növekedést jelent.
A Mabisz a Századvéggel közösen kidolgozta a Biztosítási Bizalmi Indexet (BIBX), ami a lakosság biztosítókban való bizalmát hivatott mérni. A BIBX index értéke a 2018. májusi felmérés során 52,4 pontos értéket mutatott egy százas skálán, ami számottevő emelkedést mutat a 2015-ös, első felmérés 44,6 pontos értékével szemben.
Az indexben külön számolják a biztosítási szempontból speciális kgfb-területet, míg a vizsgálatok másik felén – némileg meglepő módon – minden más, azaz az élet- és nem életbiztosításokkal kapcsolatos ügyfélélmény együttesen számolják ki. Stefkovics Ádám, a Századvég vezető kutatója szerint a biztosítókkal szembeni bizalom emelkedésének köszönhetően a pénzügyi szektoron belül immár ezen szegmens képviselőivel kapcsolatban a legmagasabb a bizalom.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.