BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Az árfolyam is szárnyalt

A Wizz Air pont a nyári főszezon első hónapjában tért vissza a cég a lendületesebb növekedéshez.

Júniusban 21,8 százalékkal, 3,03 millióra bővült a Wizz Air utasainak száma éves alapon. A közép-európai piacra fókuszáló fapados légitársaság történetében ez volt az első hónap, amikor több mint hárommillió utast szállított. A májusi 18,1 és az áprilisi 19,2 százalék után újra 20 százalék felett bővült a magyar hátterű cég.

Ez különösen jó hír lehet a befektetőknek, ugyanis

pont a nyári főszezon első hónapjában tért vissza a cég a lendületesebb növekedéshez.

Meg is látszottak a jó adatok az árfolyamon, az elmúlt napokban 2,3 százalékkal 3571 angol pennyre emelkedett a kurzus a londoni tőzsdén.

Fotó: Móricz-Sabján Simon

Az elmúlt 12 hónapos gördülő utasszám 23,2 százalékkal 31,06 millióra emelkedett. Márciusban a gördülő utasszám még 24,7 százalékos pluszban járt, azóta a növekedési ütem folyamatosan csökken, ezen még a kiváló júniusi adatok sem segítettek.

A Wizz Airnél hagyományosan a július és az augusztus a legerősebb hónap. Tavaly 340-400 ezerrel több utast szállított a cég ebben a két hónapban, mint júniusban.

A kihasználtság 1 százalékponttal, 93,3 százalékra nőtt az elmúlt hónapban. Ennél magasabb csak tavaly júliusban és augusztusban volt a Wizz Air kihasználtsági mutatója.

Az elmúlt hónapok növekedése minimálisan elmaradt a menedzsment által várt 20 százaléktól, de ez nem számít nagy eltérésnek. A növekedési ütem még így is látványos. A következő hónapokban a piac szezonalitása miatt magasabb utasszámadatok várhatók, hiszen a legtöbben júliusban és augusztusban mennek nyaralni. Ilyenkor könnyebb elérni a magasabb kihasználtsági szinteket is

– mondta a Világgazdaságnak Cinkotai Norbert, a KBC Equitas vezető elemzője.

A teljes cikket a Világgazdaság pénteki számában olvashatja

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.