A jegybank pénteki közleménye szerint a bank a hitelkártyákhoz kapcsolódó ügyfélmegtartó és használatösztönző programjában ígért kedvezményeket nem vagy késedelmesen írta jóvá, illetve megtévesztő módon olyan ügyfeleket is megkeresett ajánlatával, akik nem feleltek meg a kedvezmény feltételeinek.
A 2014. június 19-től 2017. június 18-ig terjedő időszakot áttekintő jegybanki ellenőrzés megállapította, hogy
a bank a hitelkártya-szerződésük megszüntetését kezdeményező ügyfeleket a kártya megtartására, további használatra ösztönző ajánlatokkal kereste meg.
Ha a fogyasztó vállalta, hogy eláll felmondási szándékától, úgy a bank meghatározott kártyaforgalom teljesülése esetén pénzvisszatérítést, díjelengedést, illetve egyéb kedvezményeket biztosított számukra.
Az ellenőrzés ugyanakkor feltárta, hogy a bank több esetben nem vagy nem a vállalt összegben, illetve határidőn belül, számos alkalommal pedig csak panasztétel után írta jóvá az ajánlatban szereplő kedvezményt, bár a fogyasztó a szükséges pénzügyi feltételeket teljesítette.
Az MNB megállapította, hogy a Budapest Bank a hitelkártya használatára ösztönző promóciója során tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott,
mivel a kedvezmények népszerűsítésével és elérhetőségével kapcsolatos megtévesztő gyakorlata alkalmas volt arra, hogy a fogyasztókat befolyásolja, akik így korábbi elhatározásukat megváltoztatva a hitelkártya megtartása és további használata mellett dönthettek.
A 7,5 millió forint bírság mellett az MNB kötelezte a bankot a tevékenységét támogató folyamatok és belső kontrollok olyan kialakítására, illetve megerősítésére,
amellyel biztosítható, hogy ajánlataival csak az igénybevételre jogosult fogyasztókat keresse meg, továbbá a kedvezményeket a vállalt feltételek szerint teljesítse.
A közlemény szerint a jegybank enyhítő körülményként értékelte, hogy a hitelintézet már az eljárás alatt megkezdte az ügyfélmegtartó program felülvizsgálatát, és az elmaradt kedvezmények jóváírását is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.