Kiszervezi és tőzsdére viszi legendás farmermárkáit a VF Corporation. A Levi’s legfőbb riválisának tartott amerikai cég azért választja le a Lee és a Wrangler farmereket gyártó részlegét, hogy a magasabb haszonnal értékesíthető termékeire, így a The North Face, az Icebreaker, a Williamson-Dickie és a Timberland szabadidő- és sportruházati és a Vans lábbelimárkájára koncentrálhasson.
A VF Corp. tervei szerint a befolyó összeget az utóbbi portfólió bővítésére szeretnék felhasználni, akár ígéretes, trendi márkák felvásárlásával.
A cégnél a sportos szabadidő-ruházati cikkek iránti kereslet növekedését érzékelik, a márciussal zárult üzleti évben például 15 százalékos bővüléssel 1,5 milliárd dolláros EBITDA-t termelt ez a szegmens, s ez adta meg a végső lökést a stratégiai elhatározáshoz.
A farmergyártás amúgy is háttérbe szorult, a VF bevételeiből 2,5 milliárd dollárt tett ki az üzleti évben – a Wrangler 1,5, a Lee 1 milliárd dollárt –, míg a szabadidő-ruházat 11 milliárd dollárt hozott a konyhára. Az előző évihez képest 13 százalékkal alacsonyabb, 450 millió dolláros EBITDA-eredményt kimutató farmerüzletág számára az anyavállalat a stabil osztalékfizetés fenntartását, az adósságok leépítését és az ázsiai piacon – főleg Kínában – történő terjeszkedést szabta feladatul. Ha ezeket teljesítik, akkor jó árfolyamot érhet el a cég a bevezetés után. A farmernél 5, a szabadidőnél 2 százalék körüli osztalékhozammal tervez az anyavállalat.
Ám a VF számításait befolyásolhatja a vámvita, az amerikai eredetű farmerekre például az EU 25 százalékos védővámot vezetett be, és a kínaiak listáján is szerepelnek. A VF Corp. a válással szét is költözik, a farmercég az eddigi központban, az észak-karolinai Greensboróban rendezkedik be, míg a szabadidős üzletág Denverben talál otthonra. A farmeres cég új nevét még nem közölték, azt már tudni, hogy vezetője, Scott Baxter házon belülről érkezik, elnökként ő felelt eddig az amerikai „vadnyugati” eladásokért.
A teljes cikket a Világgazdaság pénteki számában olvashatja
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.