A Sziget világszinten is úttörője volt a készpénzmentesítésnek, amikor 2010-ben először bevezette ezt a fizetési módot egy ekkora rendezvényen – idézte fel Kádár Tamás, a Sziget főszervezője.
A fesztivál látogatói hamar megszerették a készpénzmentes fizetést, drasztikusan csökkent a lopások száma, míg az eladók – akik eleinte húzódoztak a teljesen tiszta, visszaélésekre módot nem adó megoldástól, azt tapasztalták, hogy lényegesen több vevőt tudnak kiszolgálni.
Ezzel bővült a forgalom, és kevesebb volt a belső visszaélés is. A Sziget területén minden fesztivál alatt több mint egymillió tranzakció történik. Az idén szombat éjfélig – az első négy napon – több mint egymilliárd forint értékben töltöttek fel pénzt az immár karkötőben lévő RFID-mikrocsipekre a szigetlakók, akiknek az azonosítását is megkönnyíti az idei újítás.
A Mastercard mindig is úttörőnek tekintette a hazai piacot, számos új technológiát Magyarországon mutatott be, miután hazai partnerei – a bankok és az olyan szolgáltatók, mint a Sziget – lelkesen támogatták az innovációk piacra jutását – mondta el Romvári Frigyes, a Mastercard régiós ügyfélkapcsolati igazgatója.
Ma már a kibocsátott bankkártyák 75 százaléka alkalmas érintőkártyás fizetésre,
a kereskedelmi elfogadóhelyeken lévő POS-készülékek 85 százaléka fogadja az érintéses fizetést, amellyel a bankkártyás forgalomban már a tranzakciók 76 százaléka zajlik. Ez utóbbival Magyarország dobogós helyen áll Európában. Romvári Frigyes azt is elmondta, a kontinensen először Magyarországon fizethettek az ügyfelek virtualizált bankkártyával. Mobilfizetési szolgáltatást ma már öt bank kínál.
A készpénzmentesítés a nemzetgazdaságnak is hasznot hajt – mutatott rá Hornung Ágnes, a Pénzügyminisztérium pénzügyekért felelős államtitkára. A magyar gazdaságban lévő készpénzállomány még növekszik, mintegy 5000 milliárdot tesz ki, ami a GDP 14 százaléka, miközben az EU átlaga 8 százalék körül mozog.
A teljes cikket a Világgazdaság szerdai számában olvashatja
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.