Egyre több videojáték-fejlesztő vállalkozás próbálja megkerülni a világ vezető alkalmazás-áruházait a magas költségek miatt, miközben az új játékplatformok kedvezőbb áraikkal szeretnének hozzájutni a növekvő torta egy-egy szeletéhez.
A piacon bombasikert elérő Fortnite-ot kifejlesztő Epic Games például szakított a Google-lal, és saját maga kezdte árusítani a videojátékát, bár az Apple áruházában a játék még megtalálható.
A terjesztői piacra lépne be, és PC-kre kifejlesztett videojátékok értékesítésével foglalkozna a novemberben piacra lépő tallinni Ultra nevű startup is, amely 15 százalékot kér a digitális áruházán keresztül történő értékesítések bevételéből, szemben a Google, az Apple és a piacvezető Steam 30 százalékos részesedésével.
A Newzoo piackutató cég adatai szerint
az idén a videojátékok globális piaca eléri a 137,9 milliárd dollárt, de 2021-ben már 180,1 milliárd dollárt adnak ki világszerte a gémingre.
Az idén 15 éves Steam például a piaci elemzők szerint mintegy 4,3 milliárd dollár bevételhez jut évente, nem számítva az alkalmazáson belüli fizetéseket és a kiegészítő tartalmak értékesítését. A 2017-ben alapított Ultra nem kispályás játékos.
Az igazgatóságában olyan amerikai profik ülnek, mint Ritche Corpus, az Advanced Micro Devices grafikuskártya-gyártó egyik vezetője vagy Allen Foo, a Microsoft veteránja. A vállalat kezdetben 150-200 játékkal indulna. Egyelőre a szükséges tőkét gyűjtik, de már összeszedtek 10 millió amerikai dollárt különböző magánbefektetőktől. A nagy kérdés, hogy az új vállalkozás ügyfélköre elegendő lesz-e a piacon maradáshoz.
A teljes cikket a Világgazdaság csütörtöki számában olvashatja
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.