A SET Group leányvállalata, a SET Goodwill and Enterprise Management a társaság korábban meghirdetett értékmegőrző programja értelmében augusztus 30-án megvásárolta a Farmer-Mix Takarmánygyártó-Szolgáltató és Forgalmazó Kft. 61 százalékos üzletrészét,
így többségi irányítást biztosító befolyásra tett szert.
A társaság közzététele szerint az üzletrész vételárának megfizetésére a Farmer-Mix Kft. sikeres cégátvilágítása után, de legfeljebb a szerződés aláírását követő húsz napon belül kerül sor.
Egy prémiumminőségű takarmányt gyártó cégről van szó, amelynek van egy kitűnő terméke, ám maga a vállalat átstrukturálásra szorul, s az ügyvezető, aki eddig irányította, épp nyugdíjba vonul – mondta el a Világgazdaság kérdésére Orbók Ádám, a SET Group stratégiai igazgatója. Hozzátette:
nem arról van szó, hogy azért olcsó a vállalat, mert elveszítette a piacait, hanem mert kiöregedtek az alapító tulajdonosok.
A mai világban olyan szerepet játszik az élelmiszeripar, mint korábban az olajipar, vagyis biztos és jövőbe mutató befektetés. A Farmer-Mix közepes cégnek számít, vagyis a nagyoknál rugalmasabb, de a kicsiknél jelentősebb a kapacitása – magyarázta a stratégiai igazgató.
A SET Group azt is közzétette, hogy leányvállalata know-how adásvételi szerződést kötött a takarmánytermeléshez kapcsolódó tudás és tapasztalat megszerzése céljából. A megvásárolt know-how-t a Farmer-Mix Kft. rendelkezésére kívánják bocsátani. A takarmánygyártó cég modernizációjához kapcsolódóan új kutatás-fejlesztési részleget hoznak létre.
A know-how adásvételi szerződéssel megszerzett tudást egy év alatt folyamatosan adják át a fejlesztésnél dolgozó új munkatársaknak.
A kutatási-fejlesztési részleg ezt az ismeretet a Farmer-Mix Kft. saját termékportfóliójának bővítésére, valamint bizonyos célpiacok egyedi receptúráinak kidolgozására kívánja használni.
Arról van szó – mondta a Világgazdaságnak a közzététel kapcsán Orbók –, hogy a Farmer-Mix piaca lényegében egyetlen termékre épült, de nem volt kiépített márkanév, és komolyabb marketingtevékenység sem. Egyetlen ember felhalmozott tudásáról van szó, s ennek átvételét jelenti a know-how vásárlás. Azért van egy évre szükség a tudás átadásához, mert eddig a fejlesztés is egyszemélyes volt, a felhasználók visszajelzéseit folyamatosan beépítették a termékbe. Ezt kell elsajátítania az új fejlesztőrészlegnek.
A teljes cikket a Világgazdaság keddi számában olvashatja
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.