Regisztrálta az Xtenden a Cybergastro Zrt. 2 813 000 darab 100 forint névértékű részvényét a hazai piacszervező – derül ki a Budapesti Értéktőzsde honlapján megjelent közleményből. A csatolt kibocsátói tájékoztatóból kiderült, hogy az éttermi vendéglátásra kidolgozott innovatív franchise hálózatot fejlesztő cég a közeljövőben alakul át nyilvánosan működő részvénytársasággá, melynek során a neve CyBERG-re változik.
Az átalakulást követően tűzi ki a BÉT vezetője az első kereskedési napot. A Cybergastro egy úgynevezett fast casual dining éttermet üzemeltet Budapesten, az V. kerületi Petőfi Sándor utcában digitális megoldásokkal.
Az asztalokba épített érintőképernyőkön keresztül rendelhetnek a vendégek, ezenkívül csetelhetnek egymással, és az ételek mellett digitális tartalmakat is fogyaszthatnak.
Folyik egy mobilalkalmazás fejlesztése, amelyen keresztül az online asztalfoglalás, rendelés és fizetés is elérhető lesz.
A lényeg azonban az innovatív franchise hálózat fejlesztése, ez az, ami a gyors növekedés lehetőségét hordozza, és valóban megmozgathatja a befektetők fantáziáját. A vállalat az első pillanattól kezdve olyan koncepciót akart fejleszteni, amely alkalmas egy nemzetközi franchise hálózat felépítésére. A tőzsdeaspiráns cég már meg is kötött egy hazai és egy nemzetközi franchise-megállapodást, melynek alapján partnerei Magyarországon tíz, a környező országokban pedig 73 Kajahu elnevezésű étterem megnyitását vállalták.
A Cybergastro a 2015-ös 53 milliós árbevételét 2017-re 182 millióra növelte, ez átlagosan évi 86 százalékos bővülés. Tavaly 25 százalékkal nőtt a forgalom az előző évhez képest.
Évről évre csökkent a cég adózott vesztesége, 2015-ben még 77 millió forintra rúgott, tavaly pedig már 32 millió forint alá csökkent. Az idei első négy hónapban viszont romlott a vállalat eredménye 2017 azonos időszakához mérten. Ezt a kibocsátói tájékoztatóban az éttermi dolgozók átmeneti saját foglalkoztatásával magyarázták, hozzáteszik, hogy a munkavállalókat azóta kiszervezték. Most már csupán a négy, franchise üzletfejlesztést és az IT-fejlesztést koordináló menedzsert foglalkoztatják. Tavaly ért el a cég először pozitív EBITDA-t, félmillió forint erejéig.
A fast casual dining (FCD) éttermek az 1990-es évek végén az Egyesült Államokban jelentek meg először. Jellemzőjük, hogy mind a kiszolgálásban, mind az étteremben eltöltött idő és az árak tekintetében a gyorséttermek és a hagyományos éttermek (casual dining) között félúton helyezkednek el. Az FCD-szegmens a vendéglátóipar egyik legdinamikusabban fejlődő része, egy tipikusan nagyvárosi formátum, amely mind a fiatal, mind a középkorú generáció tagjait meg tudja szólítani. Hazánkban az FCD-piac legnagyobb szereplői között a Vapiano, a Padthai, a Hummusbar és a Marché étteremláncot tartják számon. | VG
A teljes cikk a Világgazdaság pénteki számában olvasható
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.