A napokban kapták kézhez a befektetők a Tesla negyedik negyedéves beszámolóját, az árfolyam-reakcióból nem nehéz kitalálni, hogy nem volt elragadtatva az eredménytől a publikum. A részvény csaknem 7 százalékos mínuszban fejezte be a szerdai kereskedést. A befektetőket ezúttal is az értékesítés, és a kereslet alakulása foglalkoztatta leginkább.
Az autógyártó összesen 90 700 járművet értékesített a tárgyidőszakban, ami negyedéves alapon 8 százalékos javulást és egyben új rekordot jelent.
A negatív meglepetést a Model 3 számai váltották ki, nem sikerült ugyanis a várakozásoknak megfelelő mennyiséget eljuttatni a vásárlókhoz, pedig már ez a típus számít a Tesla zászlóshajójának. A vállalat azt is bejelentette, hogy minden modellnek 2000 dollárral vágja vissza az árát, amit szintén negatívan értékelt a piac.
A Tesla a hivatalos álláspontja szerint azért mérsékli az árakat, kockára téve az egyébként is törékeny marzsait, hogy kompenzálja a vásárlókat a csökkenő adókedvezmények miatt.
Az elektromos autókra vonatkozó kedvezmény a kétszázezredik eladott jármű után csökkenni kezd, 2019 elejére a 2018 közepén még 7500 dolláros adókedvezmény már csak 3750 dollárt tesz majd ki, ami az év folyamán tovább zsugorodik, és 2020-ra eléri a nullát. Mindezek mellett nincs kizárva, hogy a Tesla aggódik a kereslet fenntarthatósága miatt. Az is elképzelhető, hogy a többi autógyártóhoz hasonlóan a Tesla is tart a globális gazdasági lassulás trendjétől, és próbálja ösztönözni a keresletet, amíg teheti.
Elvonatkoztatva a fenti aggodalmaktól, a Tesla növekedése egyébként továbbra is meggyőző, elég olyan hangzatos statisztikákra gondolni, mint hogy 2018-ban majdnem annyi autót adott el, mint a megelőző években összesen. A vállalat közleménye szerint a Model 3-asok 75 százalékát új megrendelőknek értékesítették. Ez alapján az látszik, hogy a növekedés nem áll meg, de az aktuális jelentés által gerjesztett aggodalmaknak érdemes jelentőséget tulajdonítani.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.