Elmaradt a várakozásoktól 2019 első negyedévében a Waberer’s – derül ki a társaság tőzsdezárás után közzétett eredménybeszámolójából. A január-márciusi időszakban az árbevétel 2 százalékkal 182 millió euróra emelkedett ugyan, de ez csalóka lehet, mivel a fuvarozási alaptevékenység meghatározó szegmense – a nemzetközi – 1,7 százalékos bevételcsökkenést szenvedett el. Az első negyedévben a Waberer’s nemzetközi szegmensében a fuvarozási árak éves összehasonlításban emelkedtek ugyan, de a volumen tovább csökkent, ezt tükrözi a megbízások számának 8 százalékos visszaesése. A Regionális Kontrakt Logisztika szegmens árbevétele az előző év hasonló időszakához képest 11 százalékkal 35 millió euróra emelkedett. A bevétel növekménye főként a folyamatos árképzési változtatásoknak és a magasabb volumennek tudható be, különösen a gyűjtőfuvarozási és raktározási tevékenységek terén.
A rendszeres EBITDA éves összehasonlításban 24 százalékkal 15 millió euróra csökkent, mivel az üzemanyagárak és tranzitdíjak, valamint a belföldi bérek folyamatos emelkedése továbbra is nyomás alatt tartotta a marzsokat.
Beérkezett a Link megállapodás 2,5 millió eurós összege, ennek ellenére a negyedév üzemi eredménye 2,7 millió eurós mínuszra esett vissza, a nettó eredmény pedig – az elemzői várakozásokat jóval alulmúlva (lásd táblázat) – 4,4 millió euró veszteséggel zárult. Aggaszthatja a társaság finanszírozóit, hogy a visszaeső EBITDA eredményeképpen a nettó adósság az EBITDA közel ötszörösére nőtt. Ugyanakkor a Waberer's a gyorsjelentésben megjegyezte, a csoport pénzügyi helyzete továbbra is stabil és a flottacsökkentési programnak köszönhetően a nettó adósság mérséklődése várható az év hátralévő részében. A kiadások lefaragása és a járműállomány csökkentésének (241 kamionnal az előző negyedévhez képest) teljes eredménye várhatóan az év második felében jelentkezik.
Robert Ziegler, a Waberer's vezérigazgatója elmondta: “a fuvarozási és logisztikai piacon tapasztalt ellenszél még nem ült el, a Brexit tovább pedig fokozza a nehézségeket. A járműállomány csökkentése és a megújított árképzés eredményeként kezdenek érzékelhetővé válni költség-megtakarítások. Ugyanakkor a költségcsökkentő intézkedések nem lesznek elégségesek a társaság újbóli növekedési pályára állításához, szükség lesz új ügyfelek megszerzésére is. A flottáért és a szállítmányozásért felelős szervezeti egységeinket összevontuk, hogy gyorsabban reagálhassunk a piaci változásokra„.
A speditőrcég európai üzleti környezete továbbra is kedvezőtlen volt az első negyedévben, bár az év első két hónapjában kismértékű felfutás volt tapasztalható a volumenekben a Brexit miatt történő előrendelések miatt, azonban a gyárak termelés megszakítása több kulcsfontosságú szektorban folytatódott, amely az autóipari termelést érintette a leginkább. Az időszak végén a kamionok száma 4340 volt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.