Történetének eddigi legjobb eredményét érte el a fűtő és vízmelegítő rendszereket gyártó Ariston Thermo Group tavaly: árbevétele 3,4 százalékkal 1,61 milliárd euróra emelkedett, a cég magyarországi érdekeltsége ezt is túlszárnyalva 17 százalékkal növelte forgalmát – közölte a cégcsoport.
A társaság kamat-, adózás és értékcsökkenési leírás előtti vállalati eredménye (korrigált EBITDA) 5,2 százalékkal, 202 millió euróra nőtt, adózás után 82 millió euró nyereséget ért el.
A csoport magyarországi leányvállalata, az Ariston Thermo Hungária Kft. 2018-as árbevétele közel 8,9 milliárd forint volt, 17 százalékkal több az előző évinél, ezzel továbbra is őrzi vezető helyét piaci szegmensében.
Az Ariston Thermo azt is közölte, hogy kutatás-fejlesztési ráfordításai tavaly 8,9 százalékos növekedéssel elérték a 86 millió eurót, ez új rekordot jelent a cég történetében.
Az idei év kezdetének meghatározó vállalati eseménye a Calorex felvásárlása. A Calorex földgáz-, elektromos- és napenergiás fűtési megoldásokat kínál lakó- és kereskedelmi célokra, elsősorban a Calorex és a Cinsa márkák révén, amelyek Mexikóban a legismertebbek. A felvásárlással az Ariston vezető pozícióra tett szert Észak-Amerikában, valamint Közép- és Latin-Amerikában – közölték.
A csoport tavaly 8 millió terméket értékesített, több mint 150 országban. A cég 40 országban van jelen 66 vállalattal és 5 képviseleti irodával, ahol összesen 6800 alkalmazottat foglalkoztat.
Az Ariston Thermo 27 gyárat üzemeltetett 15 országban, 23 kompetencia központot, valamint K+F központot irányított 14 országban. A vállalatcsoport megújuló energiaforrásokon alapuló megoldásokat, például napkollektoros rendszereket és hőszivattyúkat fejleszt, valamint folyamatosan beruház az innovációba az egyre fejlettebb smart rendszerek fejlesztése érdekében.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.