Jó lóra tett, aki a május eleji kibocsátáskor bespájzolt az akkor 25 dollárért vesztegetett Beyond Meat-részvényekből. A pénteki 39 százalékos árfolyam-emelkedéssel már 138 dollárnál jár a kurzus, azaz a befektető ma négy és félszeres haszonnal adhatna túl a növényi alapú húspótló élelmiszereket gyártó kaliforniai vállalkozás értékpapírjain.
A Beyond Meat sikerének hátterében az amerikai étkezési szokások megváltozása áll, a cég sárgaborsó-alapú fehérjéből és számos növényi adalékból előállított vegánburgere és műkolbászai ugyanis olyan népszerűek, hogy nem győzik teljesíteni a megrendeléseket.
A tíz éve alapított vállalat a friss negyedéves gyorsjelentés szerint egy év alatt megnégyszerezte, 39 millió dollárra növelte forgalmát, s a megrendelések alapján az idei üzleti évben minimum duplázásra, 210 millió dolláros bevételre készül, és ebben a folyamatban lévő kanadai piacszerzéssel járó pluszeladások még benne sincsenek. Ott a Tim Hortons, a Del Taco és a Carlʼs Jr. gyorsétteremláncokkal folytatnak előrehaladott tárgyalásokat.
Ethan Brown alapító-vezérigazgató ezen bejelentésére lőtt ki az árfolyam.
A befektetői bizalmat az sem tudja gyengíteni, hogy a tavalyi évet 30 millió dolláros veszteséggel záró cég közlése szerint hosszabb időtávon sem lesz nyereséges, igaz, a mostani negyedévben az éves alapon 15 százalékkal 6,6 millió dollárra nőtt mínusz a brutális bevételnövekedéshez képest vállalható mértékű a termékeit felerészt a kiskereskedelemben, felerészt a vendéglátásban értékesítő Beyond Meatnek.
A teljes cikk a keddi Világgazdaságban olvasható
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.