Az év elején nem látszott nagyobb potenciál rövid távon az Activision Blizzard részvényeiben, annak ellenére sem, hogy a 2018-ban még csúcsokat döntögető papír árfolyama lényegében megfeleződött egy átstrukturálási bejelentés és az ehhez kapcsolódó éves profitwarning miatt. A 2017-es szintekre való visszaesést követően azonban mostanra konszolidálódott és egyre szűkebb tartományban oldalazik az árfolyam.
Ennek elsősorban a hosszú távon változatlanul biztató fundamentális kilátás az oka. A vállalaton belüli jelentős átszervezésnek is az a legfőbb célja, hogy a videojáték-ipar legjövedelmezőbb területeire fókuszálja az Activision erőforrásait, azaz a mobiljátékok vég nélkül szélesedő piacára, valamint a gyerekcipőből lassan kinövő e-sportra. Ami az előbbit illeti, a vállalat mostani, körülbelül 300 millió havonta visszatérő felhasználójának kétharmadát teszi ki a mobilszegmens, a nagyobb címek (például a Candy Crush) által generált bevételek megduplázódtak éves alapon az első negyedévben. A kínai piacon a Tencenttel kialakított partnerkapcsolat is segíthet a piaci részesedés növelésében, Nyugaton pedig a jövőben az akvirálás sem elképzelhetetlen.
2019-ben egyelőre az a kulcskérdés, hogy sikerül-e jelentősebb szponzorációkat megszerezni, de ezen a téren is pozitívak a fejlemények, hiszen nemrég szerződtek a Coca-Colával és az AB Inbevvel is, és ez más szponzorok, befektetők kedvét is meghozhatja a folytatásban.
Többéves távlatban nem kérdés, hogy az Activision vissza tud térni a növekedés útjára. Az árfolyam rövid távú alakulása mellett már több kérdőjelet találunk, de a technikai kép alapján egy kitörés az elmúlt hónapok szűküléséből tág teret nyithat az emelkedés előtt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.