BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Füstbe ment fúziós terv a dohányiparban

A Juul-botrányon bukott el az Altria és a Philip Morris International újraegyesülése.

Az Egyesült Államokban dagadó e-cigaretta-botrány miatt összeomlottak a fúziós tárgyalások az Altria és a Philip Morris International (PMI) között. A 187 milliárd dolláros összeolvadásról szóló egyeztetéseket augusztus végén kezdték meg, akkor úgy tűnt, hogy az ódzkodó részvényesek meggyőzhetők a 2008-ban a Philip Morris kettéválásával létrehozott két utódcég újraegyesítésének előnyeiről. A helyzet azóta gyökeresen megváltozott,

az Altria 35 százalékos érdekeltségébe tartozó Juul Labs e-cigarettái ugyanis kilenc fogyasztó rejtélyes haláláért és több száz másik súlyos megbetegedéséért tehetők felelőssé.

A hatóságok vizsgálatot indítottak, amely akár a népszerűségét a tinédzserek körében dinamikusan növelő termék teljes betiltásával végződhet. Ezzel az Altria 12,8 milliárd dolláros befektetése is veszélybe kerül, ennyit fizettek tavaly a Juul-részesedésért. Első körben a rászoktatás eszközeként alkalmazott ízesített termékek forgalmazását tiltanák be – ennek a tervére 35-ről 25 milliárd dollárra zuhant a Juul becsült piaci értéke a Morgan Stanley szerint.

Fotó: Sebastian Kahnert/dpa-Zentralbild/dpa/AFP

A PMI a saját termékét, az iQOS-t is félti, nem véletlenül, hiszen nem volt egyszerű megszerezniük az amerikai forgalmazáshoz szükséges engedélyeket. A Juul esetleges betiltása pedig hatalmas piaci előnyhöz juttatná a PMI-t, igaz, a két cég most e-cigarettáik közös értékesítésében látja az együttműködésük jövőjét.

A teljes cikk a Világgazdaság pénteki számában olvasható

Legalább egy tucat halálos áldozata van az elektromos cigarettának

Immár tizenkét halálos áldozata van az elektromos cigaretta szívásának az Egyesült Államokban – jelentette be az amerikai járványügyi és betegségmegelőzési központ (CDC) csütörtökön.

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.