A negyedévről negyedévre folyamatosan javuló eredményeknek köszönhetően hosszabb ideje stabilan emelkedik a Masterplast árfolyama. Szeptember 16-án, hétfőn 760 forintig jutott el a részvény, beállítva a történelmi csúcsot, amelyet a társaság 2012-es tőzsdére lépésekor láttunk. Az árfolyam 2014-ben érte el a mélypontját (370 forintnál), azóta emelkedő pályán mozog a kurzus. A részvényre vonatkozó célárfolyamunk jelenleg 874 forint, amely 18 százalékos felértékelődési potenciálnak felel meg a mostani szintekhez képest (736 forint).
A Masterplast csoport árbevételében a homlokzati hőszigetelő rendszerek teszik ki a legnagyobb hányadot (51 százalék). A társaság folyamatosan szeretné növelni a saját gyártású termékek arányát. Míg néhány évvel ezelőtt 30 százalékban támaszkodtak a vállalaton belüli gyártásra, ma ez az arány már 40 százalék felett van. Legfontosabb termékük az üvegszövet háló, az ezt előállító szerbiai gyárban jelentős bővítések voltak az utóbbi években, a maximális éves kapacitás elérte a 90 millió négyzetmétert. Ezzel nemcsak Európa egyik legnagyobb üvegszövetháló-gyárával rendelkezik a Masterplast, de az egyre bővülő saját előállítás révén az árrés is folyamatosan növekszik. Ebből adódóan 2019 második negyedévében sikerült megvalósítani azt a célt, hogy az adózott eredmény a bevételeknél nagyobb mértékben növekedjen. A 6 százalékos bevételnövekedés mellett minden eredményszinten két számjegyű emelkedésről számolt be a cég az előző év azonos időszakához képest.
A társaság idén júniusban jelentette be, hogy két pénzügyi befektetővel közösen megvásárolják a polisztirol hőszigetelő lapokat gyártó T-Cell Plasztik Kft.-t. A menedzsment tájékoztatása szerint a megvalósult akvizíció már az idei szezonban biztosítja a polisztirol-értékesítés növekedésének hátterét. Véleményünk szerint a Masterplast javuló gyártási és működési hatékonysága, illetve a T-Cell akvizíció segíthet abban, hogy a cég elérje a stratégiai tervében szereplő célokat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.