Az európai cégek harmadik negyedéves jelentési szezonjától nem sok jót várnak a legújabb elemzői prognózisok. Grébel Szabolcs, a KBC Equitas elemzője a Világgazdaságnak elmondta, hogy a Brexit körüli bizonytalanságok, a nemzetközi kereskedelmi feszültségek és a német gyáripari recesszió is próbára tette az európai konjunktúrát az elmúlt időszakban.
Jóval tisztábban látunk majd a jövő héttől, amikor a dömping jön: 80 részvénytársaság teszi közzé negyedéves mérlegét. Az eddig publikált eredmények vegyes képet sugallnak. A luxusipar globális piacvezetője, a francia LVMH és a német informatikai óriás, az SAP kellemes meglepetést okozott, a Philips, a Renault és a Hugo Boss viszont kiábrándította a befektetőket.
A Refinitiv korábban közzétett konszenzusa szerint az öreg földrész STOXX 600-as indexének komponensei átlagosan 3,7 százalékos nyereségcsökkenésről számolhatnak be az előző év azonos időszakához képest.
Tavaly a harmadik negyedévben még 14,4 százalékkal nőttek a profitok éves bázison. Ha az elemzők számításai beigazolódnak, ez lesz a legrosszabb harmadik negyedéves jelentési szezon 2016 óta, amikor 5 százalékkal csökkent az európai cégek átlagos nyeresége. A bevételeket tekintve minimális bővülést feltételeznek a szakértők. Az előző év harmadik negyedévében még 5,9 százalékkal, idén a második negyedévben pedig 3,3 százalékkal híztak a vállalati bevételek. A Refinitiv közölte országonkénti becslését is, amely szerint a belga cégek szerepelhettek a legjobban, míg Hollandia vállalatainál eshetett a legnagyobb mértékben az átlagos nyereségszint az elmúlt negyedévben.
Akárcsak Amerikában, az Atlanti-óceán innenső partján is az energiaszektor húzhatta vissza a leginkább az aggregált eredményvárakozásokat. A nagy olaj- és villamosenergia-cégek nélkül kalkulálva az európai részvénytársaságok átlagos profitja az elemzők szerint mindössze 0,3 százalékkal esne, míg bevételeik 3,1 százalékkal növekednének.
A teljes cikket a Világgazdaság keddi számában olvashatja
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.