Tíz éve stabilan nő a német Brenntag bevétele és eredménye, a jelek szerint a visszatérő válságidőszakok sem vetik vissza a vegyipari társaság profitját. A társaság eredménye sem a 2011–2013 közötti EU-s adósságválságnál, sem a 2009-ben kezdődött gazdasági válság során nem esett vissza nagyobb mértékben, miközben a vegyipari szektor súlyos eredménycsökkenésen ment keresztül.
A Brenntag speciális vegyi anyagok értékesítésével foglalkozik, a német tőzsdén jegyzett cég globálisan 6 százalékos piaci részesedéssel rendelkezik, az észak-amerikai és az EMEA-régióban pedig 10 százalékossal. Az egész világra kiterjedő hálózatot működtet (16 600 embert foglalkoztat) több mint 580 telephellyel, 76 országban. A társaság összetett ellátási láncot irányít, értékesített vegyi anyagait számos iparág alkalmazza, többek között kozmetikumokban, tisztítószerekben, gyógyszerekben, állati takarmányokban is megtalálhatók a forgalmazott összetevők.
A cég a részvényeit 17 eurós árfolyamon vezette tőzsdére, 43 eurónál mozog az árfolyam. A részvény történelmi csúcsa 59 eurónál volt (2015-ben), tavaly augusztus óta pedig egy emelkedő trendben mozog.
2018-ban a Brenntag forgalmának 42,5 százaléka származott Európából, 36,9 százaléka Észak-Amerikából és 11 százaléka Ázsiából. Január elejétől új vezérigazgató irányítja a társaságot, akinek nagy a tapasztalata az ázsiai piacon, ahol a társaság még viszonylag alacsony piaci részesedéssel rendelkezik.
A Bloomberg konszenzusa szerint tovább növekedhet a vállalat árbevétele. A 2019-es forgalom 12,8 milliárd euróra nőtt, ez 2,5 százalékos bővülés az előző évhez képest, 2020-ban pedig 13,2 milliárd eurót vár a konszenzus, ami 2,9 százalékos növekedés lenne. A nettó profit ennél is nagyobb mértékben emelkedhet, a 2018-as 459,6 millió euró után 2019-ben 3,7 százalékkal, 473 millió euróra nőhetett az eredmény, 2020-ban pedig 3,7 százalékos, 495 millió eurós növekedésre számítanak az elemzők.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.