Három kereskedési nap alatt másfélszeresére emelkedett a magyar járműgyártó árfolyama. Ám a negyedik kereskedési napon zsebre vágták a profitot az élelmes befektetők. Ha a T+2 elszámolással kalkulálunk, akkor a legügyesebb, múlt csütörtökön 1000 forint körül nyitó és most kedden 1500 forint felett záró spekik, 8 nap lekötéssel, 50-55 százalékos profitra tehettek szert.
Hétfőn még félmilliárd forintot meghaladó forgalommal 25 százalékos pluszba futott a rali, ám 1500 forint felett már elfogyott a levegő. Kedden délután milliárdos forgalom mellet még 1400 forint alá is benézett a kurzus.
Fundamentális alapon, Rátkai Orsolya, az OTP elemzője a BÉT piacfejlesztési programja keretében támogatott elemzésében múlt csütörtökön 1197 forintra értékelte a részvényt 12 havi horizonton.
A társaság vesztesége ugyan negyedévről negyedévre csökken, mégis több mint 2 milliárd mínuszt könyveltek az első háromnegyed évben.
A csütörtöki közgyűlésen választott új igazgatóság keltette befektetői remények pedig hosszabb távon aligha dúcolhatták alá az 1500 forintos részvényárfolyamot. Annál is kevésbé, mert a Szijjártó Péter külügyminiszter által októberben bejelentett szingapúri hadiipari üzlet is majd jövőre jelenhet meg a számokban. Míg a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő 74,34 százalékos tulajdonára alapozva remélt állami megrendelések egyelőre váratnak magukra.
És a csekély, alig 25 százalékos közkézhányad is a gyors profitrealizálás mellett szól, mert az átlagos forgalmú időszakokban könnyű beleragadni az illikvid Rába részvénybe. A forró pénzek pár lázas napnál többet nem időzhetnek egy aluszékony kispapírban,
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.