BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Lefulladt a Rába

Milliárdos forgalommal zajlik a profitrealizálás.

Három kereskedési nap alatt másfélszeresére emelkedett a magyar járműgyártó árfolyama. Ám a negyedik kereskedési napon zsebre vágták a profitot az élelmes befektetők. Ha a T+2 elszámolással kalkulálunk, akkor a legügyesebb, múlt csütörtökön 1000 forint körül nyitó és most kedden 1500 forint felett záró spekik, 8 nap lekötéssel, 50-55 százalékos profitra tehettek szert.

Hétfőn még félmilliárd forintot meghaladó forgalommal 25 százalékos pluszba futott a rali, ám 1500 forint felett már elfogyott a levegő. Kedden délután milliárdos forgalom mellet még 1400 forint alá is benézett a kurzus.

Fotó: Krizsán Csaba / MTI

Fundamentális alapon, Rátkai Orsolya, az OTP elemzője a BÉT piacfejlesztési programja keretében támogatott elemzésében múlt csütörtökön 1197 forintra értékelte a részvényt 12 havi horizonton.

A társaság vesztesége ugyan negyedévről negyedévre csökken, mégis több mint 2 milliárd mínuszt könyveltek az első háromnegyed évben.

A csütörtöki közgyűlésen választott új igazgatóság keltette befektetői remények pedig hosszabb távon aligha dúcolhatták alá az 1500 forintos részvényárfolyamot. Annál is kevésbé, mert a Szijjártó Péter külügyminiszter által októberben bejelentett szingapúri hadiipari üzlet is majd jövőre jelenhet meg a számokban. Míg a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő 74,34 százalékos tulajdonára alapozva remélt állami megrendelések egyelőre váratnak magukra.

És a csekély, alig 25 százalékos közkézhányad is a gyors profitrealizálás mellett szól, mert az átlagos forgalmú időszakokban könnyű beleragadni az illikvid Rába részvénybe. A forró pénzek pár lázas napnál többet nem időzhetnek egy aluszékony kispapírban,

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.