BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A magyarok 78 százaléka nem tudja utólag azonosítani kártyás vásárlását

Egy új megoldással a fogyasztók részletes információkat kaphatnak kártyás vásárlásaikról, mint például a kereskedő nevét, logóját és a vásárlás helyét.

Mindannyian tapasztaltuk már, hogy nem mindig tudunk beazonosítani minden vásárlást, amelyet számlatörténetünkben látunk.

Például a kereskedő neve felismerhetetlen, vagy a fizetést feldolgozó neve jelenik meg a kereskedő neve helyett.

A Mastercard új közvélemény-kutatásából kiderült, hogy sok digitális banki ügyfél számára ez egy általános probléma, amely a legtöbb emberből negatív érzelmeket vált ki, a potenciális csalások miatti szorongás pedig olyan visszafizetési igények benyújtására készteti a fogyasztókat, amelyek elkerülhetők lennének.

A Mastercard és az Ethoca kedden bejelentett egy új digitális banki megoldást, amely részletes leírást ad a kártyás tranzakciók előzményeiről és ezáltal átláthatóbbá teszi a kártyabirtokosok számára vásárlásaik nyomon követését. A Mastercard vállalata, az Ethoca technológiája által

a fogyasztók részletes információkat kaphatnak kártyás vásárlásaikról, mint például a kereskedő nevét, logóját és a vásárlás helyét.

Ennek érdekében már most felkérték a kereskedőket, hogy minél hamarabb töltsék fel logóikat a megadott felületre, így növelve márkájuk ismertségét és csökkentsék a téves visszaterhelési igényekkel járó tranzakciós zavarokat. A felhasználói tapasztalatok javítása és a digitális élmény növelése érdekében a Mastercard elkötelezett amellett, hogy a kibocsátókkal és a kereskedőkkel együtt egységes banki szabvány szerint dolgozzon.

Közös céljuk, hogy a kibővített, átláthatóbb banki tranzakciótörténet 2022-ig elérhetővé váljon a digitális banki csatornákon.

A Mastercard 11 ország részvételvével készült kutatása szerint a válaszadók 77 százaléka számolt be arról, hogy néha nem tudja beazonosítani vásárlásai egy részét a tranzakció történetben. (Majdnem minden ötödik ember esetében ez gyakran vagy nagyon gyakran fordult elő.) Ez a probléma a kártyabirtokosokat különböző módon érinti: 42 százalék aggódik, 30 százalék bosszankodik, 15 százalék elveszettnek érzi magát, 12 százalék pedig tehetetlennek.

Fotó: Shutterstock

Az adatok hasonlóan oszlanak meg itthon is. Magyarországon a válaszadók 78 százalék-számolt be arról, hogy néha nem tudja azonosítani vásárlását, 48 százaléka aggódik, 32 százalék bosszankodik, 17 százalék tehetetlennek és 7 százalék pedig elveszettnek érzi magát a kialakult helyzet miatt.

A kutatás szerint azok számára, akik nem tudják felidézni a vásárlást, a leggyakoribb megoldásként azonnal hívják a bankjukat (35 százalék) vagy ritkább esetben a kereskedőt (6 százalék).

Míg a fogyasztók 59 százaléka elismeri, hogy egy idő után eszébe jut a kérdéses tranzakció, a bolgárok, görögök, románok és ukránok elsősorban a bankjukat hívják, ahelyett, hogy maguk próbálnák azonosítani a tranzakciót.

A magyarországi adatok szerint, míg a kártyabirtokosok 61 százalék végül fel tudja idézni a vásárlást, 33 százalék legelőször inkább a bankját keresi fel, 11 százalék pedig a kereskedőt.

Miért jó ez az új megoldás a fogyasztóknak?

• Itthon a válaszadók 78 százaléka nyilatkozott úgy, hogy a fenti, kétes esetekben panaszt nyújt be bankjának. A kártyabirtokosok 26 százalékának később eszébe jutott a vásárlás, és 11 százaléknál derült ki, hogy egy másik családtag vásárlásáról volt szó. A kibővített tranzakciók jól láthatóan megjelenítik a kereskedői információkat (teljes név, logó, a vásárlás helye), közvetlenül a mobilbanki alkalmazásban.

• Az átlátható információk birtokában nő a fogyasztók elégedettsége, mert tisztán látják, hogy kitől és mit vásároltak meg. Ezzel megelőzhetőek az időigényes és frusztráló vitarendezési eljárások, amelyek a kapcsolatfelvétellel, a tranzakció ellenőrzésével és igazolásával együtt ez átlagosan 2 hétig is eltarthatnak.

A felmérés válaszadói megerősítették, hogy szeretnének részletesebb információkat kapni annak érdekében, hogy könnyebben és gyorsabban tudják azonosítani vásárlásaikat. Véleményük szerint a leghasznosabb részletek a kereskedő neve (67 százalék), a vásárlás helye (44 százalék) és a kereskedő logója (31 százalék) lennének.

A magyar kártyabirtokosok is hasonlóan nyilatkoztak.

Számukra a leghasznosabb információk: a kereskedő neve (58 százalék), a vásárlás helye (38 százalék) és a kereskedő logója (35 százalék).

Az ilyen részletes tranzakciós előzmények segítenék a fogyasztókat abban, hogy gyorsan felismerjék a boltot (48 százalék), magát a vásárlást (48 százalék), de ami a legfontosabb, hogy a kártyabirtokosoknak biztonságérzetet adna tranzakcióik felett (41 százalék).

A vásárlók emblémákat összekapcsolják a megfelelő tranzakciókkal, világos vizuális jelzéseket adva hozzá, így segítve a kártyabirtokosokat a vásárlások gyors azonosításában.

A kereskedők számára ez nemcsak a drága és időigényes visszaterhelési igények minimalizálására kínál lehetőséget, hanem a márka jelenlétének és elismertségének bővítésére is.

Az új Mastercard és Ethoca megoldás segít növelni a fogyasztók elégedettségét, javítja a felhasználói élményt, valamint előre láthatóan csökkenti majd a kibocsátók visszaterhelési igényeit is. A logo.ethoca.com oldalra minden kereskedő feltöltheti logóját, hogy az megjelenjen az online és a mobil banki csatornákon. A szolgáltatásban való részvételért pedig semmilyen költséget nem kell vállalniuk.

„A kibocsátókkal és kereskedőkkel együtt elkötelezettek vagyunk, hogy ezt a funkciót 2022-ig szabvánnyá tegyük a digitális banki felhasználók számára. Úgy gondoljuk, hogy a nagyobb tranzakciós átláthatóság jelentősen javítja a digitális banki csatornák felhasználói élményét, valamint nyugalmat és biztonságérzetet ad a fogyasztóknak a kiadásaik felett. A kibocsátók szempontjából növeli a kártyabirtokosok interakcióit a bank digitális csatornáival, és a kereskedők is nagyobb láthatóságot kapnak. Emellett mind a bankok, mind a kereskedők profitálhatnak a fogyasztók alacsonyabb panaszmennyiségéből”

- mondta Eölyüs Endre, a Mastercard igazgatója.

Fotó: Shutterstock

A Mastercard és az Ethoca megoldása különösen fontos a jelenlegi digitális korszakban, amikor az online és mobil banki szolgáltatások népszerűsége gyorsan növekszik. Ma már ezek jelentik az elsődleges kapcsolatfelvételi csatornákat az ügyfelek számára.

A magyar fogyasztók 60 százaléka hetente többször és 24 százaléka naponta legalább egyszer igénybe veszi a digitális banki szolgáltatásokat – állítja a felmérés.

Kiderült az is, hogy melyek azok a szempontok, amelyek miatt a magyar válaszadók a digitális banki csatornákat részesítik előnyben. A legkedveltebb szempont

az időmegtakarítás (65 százalék), a bárhol és bármikori elérhetőség (65 százalék), a vásárlási tranzakciók jobb ellenőrzése (55 százalék), valamint a könnyű és kényelmesen pénzügyeket kezelő eszközök (47 százalék).

Magyarországon a bank kiválasztásánál a digitális fejlődés szintén sokaknál (58 százalék) az első három fő szempont egyike, ezt követi a hitelesség (63 százalék) és az ajánlatokhoz kapcsolódó pénzügyi előnyök (59 százalék).

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.