A szofisztikáltabb befektetők nemcsak a klasszikus szektorok teljesítményét, hanem a hozamokat hajtó mögöttes faktorok alakulását is figyelemmel kísérik. Ezért érdemes megvizsgálni azt is, hogy pontosan milyen típusú részvények teljesítettek jól eddig az év során. Ebben segíti az eligazodást a faktorhozamok alakulása.
A befektetési szakma Eugene Fama és Kenneth French óta több olyan mutatót használ, amely meghatározhatja egy részvény árfolyamát. Ezeket faktoroknak nevezték el. A legfontosabb hét faktor mindegyike egy adott jellemzőt mér, amelyet a cég fundamentumaiból vagy kurzusának változásából származtatnak (értékeltség, momentum, minőség, osztalék, volatilitás, növekedés, méret).
A 2020-as év nyertese a növekedési (growth) papírokból kialakított portfólió volt, amely elsősorban technológiai szektorból származó részvényeket tartalmazott.
Szorosan mögötte a momentum papírok végeztek, ezek azok a részvények, amelyek historikusan erős növekedést tudtak felmutatni. Itt már több szektor megjelenik, lehet találni technológiai, energetikai, egészségügyi vagy pénzügyi területen működő társaságokat is.
Az év végével azonban bizonyos papírok felülteljesítővé váltak. Évek óta jellemző, hogy a növekedési részvények felülteljesítik a magasabb értékeltségűeket, de most a tavaly kezdődött trend folytatását lehet látni.
Idén eddig a legjobb portfóliókat a jó értékeltségű (value) részvényekből lehetett összeállítani, de szorosan mögöttük megjelent egy újabb faktor, az osztalék is.
Ha a szektorok teljesítményét is megnézzük, akkor az energiarészvények jelentősen felülteljesítők, a második helyen pedig az elmúlt időszak hozamemelkedéséből profitáló pénzügyi cégek állnak.
Azoknak a befektetőknek tehát, akik a tendenciák folytatását lovagolják meg, érdemes a jó értékeltségű és/vagy jó osztalékhozammal rendelkező részvények felé fordulniuk, és körbenézniük az energia- és a pénzügyi szektorban. Ha ezekhez jó momentum is társul, akkor szinte borítékolható a siker!
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.