Magyarország azon kevés fejlett piacok egyike volt 2020-ban, ahol a biztosítási ágazat növekedett, a díjbevétel 3,5 százalékkal emelkedett – tájékoztatta az Allianz biztosító legfrissebb globális jelentésének tartalmáról az MTI-t csütörtökön.
Kiemelték: az országban mindkét üzletág hozzájárult a növekedéshez, az életbiztosítási bevételek 2,4 százalékkal, míg a vagyon- és balesetbiztosítási bevételek 4,4 százalékkal gyarapodtak.
A biztosítási szektor díjbevétele világszinten 2020-ban 2,1 százalékkal, 80 milliárd euróval 3730 milliárd euróra zsugorodott.
A vagyonbiztosításoknál kismértékű, 1,1 százalékos bővülés volt tapasztalható, míg az életbiztosítási üzletág 4,1 százalékos visszaesést mutatott.
Tavaly világszerte Kelet-Európa produkálta a legmagasabb, 3,5 százalékos díjbevételnövekedést, amely javarészt Törökországnak tudható be – derül ki a jelentésből.
Az előrejelzés szerint 2021-ben erőteljes növekedés várható a biztosítási szektorban. A díjbevétel világszinten összességében 5,1 százalékkal növekedhet, amelyen belül az Egyesült Államokban 5,3 százalékkal, Kínában 13,4 százalékkal.
Magyarországon 2021-ben a növekedés – a jelentés alapján – némileg lassulhat, 2,8 százalékra, amelyen belül az életbiztosítási szegmens 2 százalékkal, a vagyon- és balesetbiztosítási terület pedig 3,5 százalékkal nőhet.
A következő tíz évben világszinten akár 5 százalék feletti átlagos növekedés is elképzelhetőnek tűnik – olvasható az összefoglalóban. Ebben arra is kitérnek,
hogy Kelet-Európában a következő tíz év átlagos növekedési üteme az előrejelzések szerint 6,7 százalékos lesz.
A hosszú távú növekedés Magyarországon elmaradhat a régiós átlagtól (4,1 százalékos átlagos éves ütem mellett), mivel Magyarország a térség fejlettebb piacai közé tartozik – jegyezték meg. A magyarok átlagosan 336 eurót költenek biztosításra, és a GDP-arányos díjbevételek 2,6 százalékra rúgnak, míg a régiós átlagok 141 euró és 1,7 százalék körül alakulnak tavalyi adatok szerint – részletezték.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.