Ritkán fordul elő, hogy egy cég kétszer akkora egy részvényre jutó adózatlan korrigált profitot (EPS) ér el, mint amire az elemzők számítanak, most viszont a General Motors (GM) pontosan ezt tette.
A konszenzus által becsült 1,04 dollárral szemben ugyanis 2,25 dollár került a beszámoló alsó sorába, és mindezt úgy érte el a GM, hogy forgalma mindössze 32, 5 milliárd dollár volt, azaz 200 millió dollárral kevesebb, mint amivel a konszenzus számolt. Egy éve a cég adózás előtti EPS-e ugyanakkor még alig érte el a 62 centet.
Megerősítette az észak-amerikai autógyártó, hogy éves szinten a csiphiány negatív hatását is bekalkulálva 10-11 milliárd dolláros bruttó nyereséget vár. Mary Barra vezérigazgató szerint a nehézségek nem fognak ki csapatán és az eső fél évben 5,5 milliárd dollárra duzzad a cége adózás előtti nyeresége.
A GM részvények 4 százalékos emelkedéssel reagáltak a hírre.
Dinamikus pro forma növekedéssel zárta első negyedévét a Stellantis – közölte délelőtt az olasz-francia-amerikai autógyártó. Richard Palmer pénzügyi vezérigazgató-helyettes kiemelte, hogy az iparágat világszerte sújtó félvezetőhiány időszakában sikerült az értékesített volument növelni, és ez ráadásul még csak az árazás rovására sem ment.
A pro forma számítás egyébként azért szükséges, mert a Fiat-Chrysler és a PSA egyesüléséből csupán január 17-én jött létre a Stellantis multinacionális konszern, ezért a tavalyi első negyedév adatait, illetve az idei év első 16 napját úgy vették figyelembe, mintha a fúzióra 2020. január elsején került volna sor.
Minderre tekintettel éves összevetésben az eladott autók száma 11 százalékkal, 1 567 000 darabra emelkedett, a társaság bevételei pedig 14 százalékkal, 37 milliárd euróra gyarapodtak, így a társaság megvédte kedvező piaci pozícióját Európában, illetve Dél-Amerikában is. Az öreg kontinensen részesedése 150 bázisponttal, 23,6 százalékra, míg az amerikai földrész déli felén nem kevesebb, mint 530 bázisponttal, 22,2 százalékra nőtt.
A cég részvényei a gyorsjelentés közzétételét követően annak ellenére drágultak Párizsban 1,4 százalékkal napközben, hogy Carlos Tavares vezérigazgató szerint a csiphiány következményei még egy darabig súlyosbodni fognak, és még jövőre is akadozhat a termelés. Bár az is igaz, hogy az EU által kitűzött szén-dioxid-kibocsátási célok teljesítése kapcsán viszont optimistán nyilatkozott, úgy vélte, idén már önerőből is eléri a cégcsoport a kívánt 95 gramm/kilométeres szintet, nem kell többé a Teslától kreditpontokat vásárolniuk, ami egyrészt azt jelenti, hogy felpörgetik az e-autó-gyártást, másrészt ebben az évben megtakarítanak nagyjából 1 milliárd eurót.
A Ford esetében a vártnál jobb eredmény dacára sem voltak ilyen megértők a múlt héten a befektetők, amikor a menedzsment őszintén közölte, hogy 1,1 millió darabbal kevesebb autót tudnak előállítani 2021-ben a csipkrízis miatt, azaz búcsút mondhatnak a komplett második negyedévi termelés mintegy felének.
Több mint 9 százalékkal zuhant a részvények jegyzése egyetlen nap alatt, persze hozzá kell tenni, hogy az említett gyártáskimaradás mintegy 2,5 milliárd dolláros, azaz 30 százalékos mínuszt jelent idén üzemieredmény-szinten.
A detroiti óriás a piac által várt egy részvényre jutó nettó nyereség (ESP) négyszeresét, 89 dollárcentet gazdálkodott ki az első negyedévben, a 32,23 milliárd dolláros bevételi várakozással szemben meg 33,6 milliárd dolláros forgalmat ért el. A Ford első embere, John Lawler a meglepően jó eredményeket a költségcsökkentéssel, a drágább modellekre indított akciókkal, valamint a csoporthoz tartozó Ford Credit magasabb profitjával magyarázta. A társaság részvényei a sokkot azóta sem igazán heverték ki, ma például 11,4 dollár körül kezdték a kereskedést.
Azóta amúgy rendelkezésre állnak már a Ford áprilisi értékesítési adatai is, melyek szerint 2020 negyedik hónapjához mérten a volumen 57 százalékkal nőtt, ám a drágább kisteherautókból és SUV-okból 70 százalékkal többet adtak el, mint 1 éve. Ellentmondásosan alakult viszont az e-autók értékesítése a cégnél, mivel összességében 262 százalékkal, 11 172 gépkocsira nőtt, ellenben a zászlóshajó Ford Mustang Mach-ből csupán 1951-et adtak el, miután márciusban 2637, februárban pedig 3739 darab kelt el.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.