BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A Wizz Air további veszteségekre figyelmeztet

A Wizz Air még a jelenlegi negyedévben is csupán járvány előtti kapacitása 30 százalékán repül.

A Wizz Air továbbra is veszteséges maradhat a világgazdaság vártnál lassabb kilábalása miatt – figyelmeztetett reggel a diszkont légitársaság az előző évet lezáró gyorsjelentése közzétételekor.

Váradi József vezérigazgató úgy véli, a cég április elsején megkezdett 2021-2022-es üzleti évében sem tud nyereséget termelni,

hacsak a korlátozások enyhítésével a kormányok nem kapcsolnak magasabb sebességi fokozatba.

Fotó: Shutterstock

A londoni tőzsdén jegyzett magyar társaság éves nettó vesztesége elérte az 576 millió eurót, miután az azt megelőző évben még 281 millió eurós nyereséget termelt.

A korrigált eredménye pedig az előző évi 345 millió eurós nyereségből 482 millió eurós veszteségbe fordult.

A fapados szolgáltató által szállított utasok száma a negyedére, azaz 10 millió főre esett vissza, míg a légicégeknél árgus szemmel figyelt utaskilométer (ASK) 64 százalékkal zsugorodott, így nem csoda, hogy a cég árbevétele 73 százalékkal, 739 millió euróra csökkent.

Azon belül a menetjegy-értékesítésből befolyt bevétel 78 százalékkal, 326 millió euróra esett.

Figyelemre méltó ugyanakkor, hogy a Wizz Air teljes tisztított működési költségét sikeresen szorította vissza, méghozzá több mint 50 százalékkal 1,17 milliárd euróra.

Még mindig magas a vállalat készpénzállománya, mely kevéssel meghaladja az 1,6 milliárd eurót, azaz az utolsó negyedévben például mindössze 84 millió eurót égettek el.

Ráadásul a menedzsment tájékoztatása szerint a 433 millió eurót kitevő 3 hónapnál hosszabb időre lekötött betéteteket nem készpénzként tartják nyilván.

A Reuters által ultra olcsó légitársaságnak nevezett Wizz Air a jelenlegi negyedévben válság előtti kapacitása 30 százalékán repül, a teljes 100 százalékos kapacitás bevetésére csak a 2022-23-as pénzügyi évben kerülhet sor.

Idén májusban amúgy összesen 832 ezren utaztak a lila-fehérben pompázó repülőkön, ami a tavaly májusi adatot 6,5-szer haladta meg, viszont meg sem közelítette a 2019-es számot.

Fotó: Shutterstock

Váradi József azonban hosszabb távon megtartotta optimista hozzáállását, hiszen – mint mondta – a jövőben is szisztematikusan figyelik az új piaci lehetőségeket, az elmúlt 12 hónapban a flottafejlesztésekre és a hálózatépítésre költött befektetéseik pedig hamarosan termőre fordulnak szerinte.

A Wizz Air részvényei a londoni tőzsdén 1,3 százalékkal, 48 font közelébe gyengültek a jelentés közzétételét követően.

Az elmúlt 12 hónapban ellenben a társaság papírjai 40 százalékkal drágultak. Idén márciusban például a tőzsdei bevezetés óta először 55 font felett kereskedtek vele.

A cég részvényeire az elmúlt fél évben elemzést kiadó nyolc elemző közül hét vételre ajánlja a papírokat a Marketbeat.com összesítése szerint, míg az előre tekintő célár 48,8 és 60 font között szóródik.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.