BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Előzheti a VW a Teslát

A befektetők az elmúlt néhány évben nem igazán kedvelték a nagy német autógyártókat.

A 2015-ös dízelbotrány óta nem látott mértékű volatilitást produkált idén a német autóipari konszern, a Volkswagen részvénye. Az év első felében a VW árfolyama megközelítőleg duplázódott, míg július óta egy csökkenő trend indult el, amely során 25 százalékos esést szenvedett el a papír. A befektetők az elmúlt néhány évben nem igazán kedvelték a nagy német gépkocsigyártókat: 

a dízelbotrány okozta negatív megítélés mellett az sem segíti a hagyományos autóipari szereplőket, hogy az elektromos autókat gyártó amerikai Tesla piaci részesedése egyre nő, előnye pedig nemcsak az elektromos meghajtás, hanem az önvezető technológia területén is jelentős. 

Fotó: Imaginechina

Az idei évben viszont némileg változott ez a helyzet. A VW-csoport vezetése olyan irányban kezdte el átalakítani a márka arculatát, hogy benne ne az autóipar egyik őskövületét, hanem az új technológia európai élharcosát kezdjék látni, amely sikeres lehet az amerikai konkurenciával szemben. A VW idei évre várt eredményeit megvizsgálva azt láthatjuk, hogy a német autóipari részvények körében – de még a 40-es létszámra megnövelt DAX-index komponensei között is – az egyik legolcsóbb papírnak számít, így még csak túlárazottságról sem lehet beszélni, amely vélemény egyébként a Tesla esetében gyakran felvetődik. Az elektromos hajtásláncra való áttérés egyik nagyon fontos lépéseként a cégnél ez évtől teljesen új alapokra helyezik az akkumulátorgyártást: 

az új akkumulátorok jelentős részét házon belül fogják előállítani a jövőben, elszakadva a külső gyártóktól. 

De nemcsak itt, hanem szoftveres oldalon is komoly reformtervei vannak a konszernnek, az egyik legfontosabb innovációs terület ugyanis az önvezető szoftverek fejlesztése lesz annak érdekében, hogy a saját fejlesztésű szoftverekkel felvegyék a versenyt az amerikai és a kínai versenytársakkal. Az egységes technikai és szoftveres átalakítások hatalmas megtakarítást jelenthetnek a mintegy évi 10 millió darab autót értékesítő konszernnek. Természetesen ma még ezeknek csak egy kisebb része elektromos meghajtású, de ez a jövőben egyértelműen változhat, így meglátásunk szerint érdemes lehet a VW-csoport részvényével foglalkozni, ugyanis komoly felértékelődési potenciál van a papírban.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.