A Volkswagen-csoport az egy évvel korábbihoz képest 35,1 százalékkal kevesebb autót gyártott, a 1,586 milliós darabszám 860 ezres kiesést jelent éves összevetésben, ami még a versenytársakéhoz képest is tragikus visszaesés. Az idei első kilenc hónapot tekintve nem annyira vészes a helyzet, a konszern 6,098 millió autót gyártott, ez a bázisidőszakénál csupán kilencezerrel kevesebb. Az értékesítésben a raktárkészletek és az előző negyedévről áthúzódó eladásoknak köszönhetően szerényebb, 639 ezres a mínusz, a vásárlóknak 1,973 millió autót szállítottak le.
A drasztikus visszaesést a csip- és alkatrészhiány miatti leállásokkal magyarázza a világ legnagyobb járműgyártójának vezetése.
Igaz nyári leállás minden évben van, ennek a hossza az idén –kényszerűségből –rendesen megnyúlt. A bevételben enyhébb, 4,1 százalékos visszaesést mutattak ki 56,93 milliárd euró folyt be a kasszába, ebben egyrészt a prémium kategória felé eltolódott kereslet, másrészt a vevőkre áthárított áremelések okolhatók.
A folyamatosan végrehajtott hatékonyság növelő intézkedéseknek is köszönhetően a Volkswagen-csoport adózott eredménye 5 százalékkal javulni tudott, 2,90 milliárd eurót mutattak ki ezen a soron.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.