Kereken 100 euróval, azaz 37 százalékkal, 170 euróra csökkentette a Volkswagen célárát a Jefferies – derül ki a hétfőn publikált elemzésből. A jelenleg 190 euró körül mozgó részvény ezzel párhuzamosan elveszítette vételi ajánlását is, hiszen az amerikai elemzőház a piaci átlagtól elmaradó, úgynevezett alulteljesítő (underperform) papírok közé sorolta.
Philippe Houchois részvényelemző, aki a Tesla célárát egyidejűleg 950 dollárról 1400-ra javította, azzal indokolta a leminősítést, hogy a Volkswagen szerinte nem tud lépést tartani az amerikai villanyautó-gyártó gyors fejlődésével. A wolfsburgi cégcsoport túlságosan bonyolult, összetett szerkezetben működik, és a múlt árnyai mellett a kormányzati befolyással is folyamatosan meg kell birkóznia.
A Tesla ugyan nem jelent egzisztenciális fenyegetést a VW-re nézve – véli az elemző –, ám az európai gyártó részvényei már nem olyan vonzók, mint korábban.
A BMW-vel és a Daimlerrel ellentétben a Volkswagen harmadik negyedéves számai egyébként sem bűvölték el a befektetőket és az elemzőket – írja a német Der Aktionär online portál. Elsősorban az egész éves kilátások óvatos megfogalmazása okozott csalódást a parketten.
A VW-részvények hétfő délelőtt a hírre mintegy 2 százalékkal, 189 euró közelébe gyengültek. Az elemzői konszenzus amúgy összességében vételre ajánlja a papírt, a Refinitiv által 28 elemző véleményéből kiszámolt átlagos célár 265 euró, bár ez az érték lassan, de biztosan hónapok óta csökken.
Szintén a napokban jelentette be a konszern, hogy a következő öt évben nagyjából egymilliárd eurót kíván Latin-Amerikában befektetni, hogy tovább erősítse versenypozícióját, és hosszú távon is nyereségesen működjön ezen a számára rendkívül fontos piacon.
A kisebb, helyi jellegű projektek mellett a csoport menedzsmentje főként a digitalizációra és a szén-dioxid-mentesítésre kíván fókuszálni.
A Volkswagen a 2013-as recesszió óta az idén először nyereségre számít a térségben, ami az állandó költségek következetes visszaszorításának, valamint a régió hat üzemében a szerkezetátalakítási program részeként végrehajtott kapacitáskiigazításoknak köszönhető. Emellett a vállalat a latin-amerikai piac igényeinek megfelelően az elmúlt négy évben 20 új modellt mutatott be, amelyek többsége brazíliai üzemeiben készül.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.