BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Alaposan elbánt az elemző a Volkswagennel

Az elemzők nagy többsége azonban még most is vételre ajánlja a latin-amerikai offenzívára készülő Volkswagen-csoportot.

Kereken 100 euróval, azaz 37 százalékkal, 170 euróra csökkentette a Volkswagen célárát a Jefferies – derül ki a hétfőn publikált elemzésből. A jelenleg 190 euró körül mozgó részvény ezzel párhuzamosan elveszítette vételi ajánlását is, hiszen az amerikai elemzőház a piaci átlagtól elmaradó, úgynevezett alulteljesítő (underperform) papírok közé sorolta.

Fotó: Sebastian Kahnert / AFP

Philippe Houchois részvényelemző, aki a Tesla célárát egyidejűleg 950 dollárról 1400-ra javította, azzal indokolta a leminősítést, hogy a Volkswagen szerinte nem tud lépést tartani az amerikai villanyautó-gyártó gyors fejlődésével. A wolfsburgi cégcsoport túlságosan bonyolult, összetett szerkezetben működik, és a múlt árnyai mellett a kormányzati befolyással is folyamatosan meg kell birkóznia.

A Tesla ugyan nem jelent egzisztenciális fenyegetést a VW-re nézve – véli az elemző –, ám az európai gyártó részvényei már nem olyan vonzók, mint korábban.

A BMW-vel és a Daimlerrel ellentétben a Volkswagen harmadik negyedéves számai egyébként sem bűvölték el a befektetőket és az elemzőket – írja a német Der Aktionär online portál. Elsősorban az egész éves kilátások óvatos megfogalmazása okozott csalódást a parketten.

A VW-részvények hétfő délelőtt a hírre mintegy 2 százalékkal, 189 euró közelébe gyengültek. Az elemzői konszenzus amúgy összességében vételre ajánlja a papírt, a Refinitiv által 28 elemző véleményéből kiszámolt átlagos célár 265 euró, bár ez az érték lassan, de biztosan hónapok óta csökken.

Szintén a napokban jelentette be a konszern, hogy a következő öt évben nagyjából egymilliárd eurót kíván Latin-Amerikában befektetni, hogy tovább erősítse versenypozícióját, és hosszú távon is nyereségesen működjön ezen a számára rendkívül fontos piacon.

A kisebb, helyi jellegű projektek mellett a csoport menedzsmentje főként a digitalizációra és a szén-dioxid-mentesítésre kíván fókuszálni.

A Volkswagen a 2013-as recesszió óta az idén először nyereségre számít a térségben, ami az állandó költségek következetes visszaszorításának, valamint a régió hat üzemében a szerkezetátalakítási program részeként végrehajtott kapacitáskiigazításoknak köszönhető. Emellett a vállalat a latin-amerikai piac igényeinek megfelelően az elmúlt négy évben 20 új modellt mutatott be, amelyek többsége brazíliai üzemeiben készül.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.