Amikor a Facebook egyik alkalmazottja 2019 augusztusában beírta a világ legnagyobb közösségimédia-platformjának keresőjébe a „klímaváltozás” kifejezést, az automatikus kitöltési javaslatok között szerepeltek a „klímaváltozást már megcáfolták” és a „klímaváltozás egy hoax” kifejezések is. Több mint egy év elteltével, 2021 elején egy másik alkalmazott hasonló jelenségre lett figyelmes, ő egy a klímaváltozás tényét cáfoló videót kapott a keresés során. Természetesen mindkét esetben a belső fórumokon azonnal jelezték a problémákat több más hasonló esettel együtt – számolt be róla a CNN Business.
Ezek a dokumentumok is szerepeltek azon bizonyítékok között, melyet Frances Haugen jogi képviselőjén keresztül benyújtott az amerikai tőzsdei felügyeletnek a Facebook elleni feljelentés részeként.
A nevét a közelmúltba Metára változtató vállalat a COP26 klímacsúcs keretein belül számos éghajlatváltozással kapcsolatot akciót bejelentett, azonban az elmúlt évek gyakorlata alapján elkötelezettségét az ügy iránt sokan megkérdőjelezik. A megítélésén nem javított az sem, hogy a Facebook mindeddig ellenállt annak, hogy a klímaváltozást tagadó bejegyzéseket teljes egészében eltávolítsa, ahogy tette azt az amerikai választásokkal kapcsolatos posztok és a koronavírussal kapcsolatos félretájékoztatásról szóló tartalmak esetében.
Mark Zuckerberg márciusi meghallgatása során azzal érvelt, hogy a félretájékoztatást abban az esetben távolítják el, ha az közvetlen fizikai kárt okoz, például a pandémiával kapcsolatosak, amelyek miatt az emberek megbetegedhetnek.
A félretájékoztatásnak azokat a típusait, amelyek nem okoznak közvetlen kárt, felcímkézzük és csökkentjük az elérésüket, de fent hagyjuk az oldalon
– tette hozzá a Facebook első embere.
A környezetvédelmi szakemberek szerint azonban az éghajlatváltozás közvetlen veszélyt jelent a biztonságra.
Az Egyesült Államokban az emberek az elmúlt néhány hónapban több alkalommal is szembesülhettek a szélsőséges időjárási események okozta károkkal: az Ida hurrikán több ember halálát okozta, ahogyan a nyugaton pusztító erdőtüzek és az északnyugati szélsőséges hőség is – részletezte Kathy Mulvey, a Union of Concerned Scientists klíma- és energiaügyi csoportjának felelős kampányigazgatója.
Az éghajlatváltozás nem egy jövőbeli fenyegetés, hanem a napjaink valósága – zárta gondolatait a szakember.
A klímavédelem érdekében és az ezzel kapcsolatos félretájékoztatás kiküszöbölése miatt a Facebook tavaly ősszel indította el az online Éghajlattudományi Központot, ahol a felhasználók számára hiteles és megbízható információkat nyújt az éghajlatváltozásról. Az akció azonban messze nem sikertörténet. Az idén szeptemberi állapotok szerint a projekt 16 országra terjedt ki, és naponta több mint 100 000 látogatót ér el.
A közösségi oldalnak abban a hónapban 1,93 milliárd aktív felhasználója volt naponta. A Meta hétfői közleménye szerint az Éghajlattudományi Központ hamarosan több mint 100 országban lesz elérhető.
A központ hatékonysága a belső dokumentumok szerint is megkérdőjelezhető, a felhasználók többségéhez el sem jut az információ. Egy kutatás rávilágított, hogy az Éghajlattudományi Központ ismertsége alacsony. Azon felhasználók közül, akik már legalább egyszer meglátogatták a központot, 66 százalék nyilatkozott úgy, hogy még nem hallott róla. Azon felhasználók körében, akik még soha nem jártak az oldalon, ez az arány 86 százalék.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.