A Pfizer 36 milliárd dollárra emelte a Covid–19 elleni oltóanyag idei eladására vonatkozó árbevételi előrejelzését, ami nagyjából 7 százalékos növekedést jelent a korábbi prognózishoz képest.
Az új becslés szerint az idei évben mintegy 2,3 milliárd vakcinaadag szállítása várható.
Az amerikai gyógyszergyártó a keddi tengerentúli tőzsdenyitás előtt tette közzé idei harmadik negyedéves gyorsjelentését. A riport alapján az oltásból származó 13 milliárd dolláros bevétel volt a legnagyobb hozzájárulás a 24,09 milliárdos negyedéves árbevételéhez. A bevétel év per év alapon több mint kétszeresére nőtt. Az oltóanyag hatásának kiszűrésével a Pfizer egyéb gyógyszereinek értékesítése 7 százalékkal emelkedett az előző évihez képest.
Az egyszeri tételektől eltekintve a társaság korrigált harmadik negyedévi nyeresége részvényenként 1,34 dollár volt. Míg a Wall Street elemzői konszenzusa 22,58 milliárd dolláros bevételt és részvényenként 1,08 dolláros korrigált nyereséget jósolt.
A 192,5 millió teljesen beoltott amerikai körülbelül 55 százaléka kapott Pfizer-oltást. A többiek többségét a Moderna által kifejlesztett másik mRNS-vakcinával oltották be.
A Pfizer külföldön is széles körben terjesztette az oltóanyagát. Dr. Albert Bourla elnök-vezérigazgató elmondta, hogy a harmadik negyedévben a vakcinából származó bevétel több mint 75 százaléka a nemzetközi értékesítésből származott. És a társaság szerinte jó úton halad, hogy idén és jövőre is egy-egy milliárd adag vakcinát juttasson az alacsony és közepes jövedelmű országokba, nonprofit árazással.
A múlt héten a Pfizer-vakcina lett az első az Egyesült Államokban, amelyet már 5 éves korig engedélyeztek. A felnőttekhez hasonlóan a gyermekek is két oltással kapják meg a vakcinát, mely a felnőttadag egyharmadát tartalmazza.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.