Több mint kétharmadával, egészen pontosan 68 százalékkal nőtt éves bázison a Moller-Maersk árbevétele a harmadik negyedévben, és elérte az új rekordot jelentő 16,6 milliárd dollárt – derül ki a világ legnagyobb tengeri fuvarozója által reggel publikált gyorsjelentésből.
A dán óriás – amely a globális konténeres tengeri szállítási piac mintegy 20 százalékát uralja – üzemi eredménye ezzel párhuzamosan 5,9 milliárd dollárra gyarapodott, azaz közel megötszöröződött, míg EBITDA-ja 6,9 milliárdra emelkedett, ami a bázis háromszorosa.
A cégcsoportba befektetett tőke megtérülése (ROIC) 34,5 százalékra javult.
„A jelenlegi rendkívüli piaci helyzetben, amelyet egyidejűleg jellemeznek az ellátási láncok globális zavarai és az erős amerikai árukereslet, tovább növeltük kapacitásunkat ügyfeleink rugalmas kiszolgálása érdekében. Emellett integrátori stratégiánk is kulcsfontosságúnak bizonyult a végponttól végpontig tartó logisztikai feladatok megoldásában, amely során nagy segítséget jelentettek automatizált kikötői termináljaink is” – értékelte a gyorsjelentést Søren Skou vezérigazgató.
Legfontosabb, tengeri szállítási üzletágában a megugró fuvardíjak nyomán a vállalat forgalma 13,1 milliárd dollárra, azaz közel a duplájára bővült. Az eredményességet támogatta, hogy a hosszú távú szerződések alapján végzett áruszállítás a tavalyi 50 százalékról immár 64-re gyarapodott.
A logisztika és szolgáltatások szegmens bevételei 38 százalékkal, 2,6 milliárd dollárra nőttek. A lendületes növekedést a termékcsoportok széles köre és a top 200 ügyféllel kialakított együttműködés erős kereskedelmi szinergiái biztosították. Végül a terminálok és áruvontatási üzletágban is sikerült a negyedéves árbevételt 980 millió dollárról 1,2 milliárdra feltornászni, ami a 10 százalékos volumenbővülésnek és a javuló hatékonyságnak köszönhető.
A menedzsment egyúttal megerősítette szeptemberben közölt idei éves előrejelzését, amely szerint az EBITDA-t a 22–23 milliárd dolláros, az üzemi eredményt pedig a 18–19 milliárdos sávba várják, míg a szabad cash flow legalább 14,5 milliárd lesz. Kevésbé jó hír ugyanakkor, hogy a cég tengeri szállítási bevételeinek növekedése a bizonytalan helyzet miatt a cégvezetés várakozása szerint a szegmens 7–9 százalékos globális bővülése alatt marad.
A Maersknél úgy látják, hogy 2022 első negyedévében még minden bizonnyal fennmarad a jelenlegi, ellátási zavarokkal terhelt üzleti környezet, ezért a jövő év elején még nem számítanak szignifikáns elmozdulásra EBITDA-ágon.
Mindazonáltal a társaság akvizíciókkal is serkenti növekedését. Mint ugyanis Søren Skou bejelentette, a dán társaság a hamburgi székhelyű Senator International felvásárlásával kívánja jelenlétét a légi szállításban is erősíteni. Ezenkívül jövőre három lízingelt teherszállító repülőgépet, 2024-ben pedig két új építésű Boeinget állít üzembe a Maersk 1987-ben alapított, Star Air nevű légi árufuvarozó leányvállalata.
A csoport igazgatósága úgy látja, hogy jelentősen előrehaladt a konszern logisztikai integrátorrá történő átalakulása, ezért – a részvényesi megtérülés iránti elkötelezettségét is demonstrálva – a már futó részvény-visszavásárlási program kiterjesztéséről határozott. Így 2024–25-ben további 5 milliárd dollárt fordítanak a projektre.
A társaság részvényei Koppenhágában kora délutánig több mint 3 százalékkal, 19 860 dán korona (1 korona = 48,42 forint) fölé drágultak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.