Az Intel üzleti tevékenységében a két fő szegmens az adatközpontú és a személyi számítógép központú üzletág. Az előbbi felhő-, vállalati- és kommunikációs megoldásokkal az üzleti szektor igényeit elégíti ki. A PC-szegmens termékei a végfelhasználók számára készülnek, processzorokat és grafikai vezérlőket gyártanak. A bevételek 53 százaléka a PC-szegmenstől érkezik, az adatközpont-csoport súlya 36 százalékos. Az IoT szektor 6 százalékos, míg az önvezető autózás 2 százalékos részt tesz ki.
A cég harmadik negyedéves jelentése némiképp csalódást keltő volt: bár éves alapon a bevételek és az EPS is növekedett, bevétel soron mégis elmaradtak a számok az elemzői konszenzustól. Az idei év összesített bevételei a társaság várakozásai szerint 5,6 százalékkal maradhatnak majd el a 2020-as adatoktól. Jövő évre 74 milliárd dollárt meghaladó bevétellel számolnak, az ezt követő 4-5 évben éves szinten átlagosan 10-12 százalékos emelkedés jöhet a menedzsment előrejelzése alapján.
A menedzsment hosszútávú terveivel új lendületbe hozhatja az Intelt. A társaság szerint a csiphiány huzamosabb ideig velünk maradhat, ezért a gyártó növeli a kapacitásait az Egyesült Államokban és Európában. Jövőre 25-28 milliárd dolláros tőkebefektetést valósíthatnak meg, ez a 2020-as Capex majdnem duplája. Jövő év első negyedévében dobhatják piacra az asztali számítógépekbe szánt videókártyáikat. Az időzítés jó lehet, hiszen e termékből az utóbbi időben komoly hiány alakult ki, így most esély van arra, hogy az Nvidia és az AMD mellett harmadikként az Intel is megjelenjen ezen a piacon. Nem szabad elmennünk azonban a kockázatok mellett sem.
Az Intel az elmúlt években fokozatosan veszít a piaci dominanciájából, a szerverprocesszorok és a PC-szegmensben is csökkent a piaci részesedésük. Az elkövetkező évek beruházásai rövidtávon visszavethetik a cég jövedelmezőségét, a beszállítói láncok akadozása továbbra is fennáll. Problémát jelent az alapanyagárak emelkedése is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.