Sorban a hatodik negyedévben is növelni tudta termelését és értékesítését a Tesla, az amerikai autógyártó a tavalyi évzáró három hónapban 308,3 ezer elektromos autót adott át megrendelőinek, messze meghaladva a 263 ezernél leragadó elemzői konszenzust. A 2019-es hasonló időszaknál 70 százalékkal több járművet szállítottak le, míg a tavalyi harmadik negyedévit majd 30 százalékkal teljesítették túl.
A 2020-es értékesítést pedig 87 százalékkal lőtték felül, összesen 936,2 ezer villanyautót eladva.
A kínai gyártás felpörgetésének köszönhető elsősorban az új rekord, igaz, az Ázsiát és Európát kiszolgáló sanghaji Gigafactory környékén akadnak minőségi anomáliák, elég az elmúlt időszak visszahívásaira gondolni.
A Tesla-rekord egyik fő indoka az volt, hogy a társaság még akkor is folyamatosan rendelt alkatrészt csipgyártó partnereitől, amikor a pandémia első hullámában a szektortársai a termelésük leállítására vagy radikális csökkentésére hivatkozva mérsékelték az igényeiket. Kétség sem fér hozzá, hogy a sorozat az idén is folytatódik, hiszen amint a Tesla megkapja a hiányzó környezetvédelmi engedélyt a Berlin melletti kulcsrakész grünheidei gyárához, akkor ott is heteken belül beindulhat a termelés, igaz, az évi félmillió darabos kapacitás eléréséhez lesz szükség némi időre.
A haszonjárművek gyártásának központjaként szolgáló texasi új Gigafactory is elstartolhat még az idén, míg Sanghajban is bővítik az üzem kapacitását. Elon Musk alapító-vezérigazgató szerint a legalább 50 százalékos éves bővülés egy darabig fenntartható. Elemzők az idei évre 1,3 millió darab körüli értékesítésre kalibrálják a Teslát.
A VG korábban írt arról is, hogy Musk szerint recesszióra számít a közeljövőben. Ugyanakkor azt a milliárdos is elismeri, hogy a makroökonómiai folyamatok előrejelzése komoly kihívás, de a zsigereiben azt érzi, hogy 2022 tavaszán vagy nyarán, de legkésőbb 2023-ban következik a gazdasági visszaesés.
Az üzletembernek mostanában amúgy is számos problémája akadt, így például a Tesla több százezer autót volt kénytelen visszahívni az Egyesült Államokban és Kínában is, de a SpaceX kapcsán is érték kritikák, mondván, annak műholdjai majdnem karamboloztak a kínai űrállomással. Nem csoda, hogy a hónap elején azt fontolgatta, hogy otthagyja munkahelyeit és főállású influenszernek áll.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.