BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Egyelőre csúszik a Waberer’s terjeszkedése

Intenzíven tárgyalunk cégek megvásárlásáról, az egyeztetések tartanak – foglalta össze a VG-nek a piacon folyamatosan találgatott balkáni piacra lépés aktuális állását a Waberer’s befektetői kapcsolatok vezetője.

Korábban a társaság vezérigazgatója, Barna Zsolt lapunknak azt mondta, hogy február közepén utazik a társaság menedzsmentje a Balkánra, hogy konkrét cégekkel tárgyaljanak. 

Valóban ott voltunk, de bármiféle aláírásra nem látok esélyt az első fél évben

 – hangsúlyozta Majzik Viktor. Mint mondta, több társaság is szóba jöhet, változatlanul Horvátország és Szerbia jelenti az elsődleges célpontot. Fontos látni, hogy az ukrajnai háború nem lassítja a tárgyalásokat, a mostani szakaszban pedig végképp nem. Ugyanakkor egyelőre nem látnak erős értékesítési nyomást a háború következtében a számunkra releváns  logisztikai szolgáltatók esetében. „Ha ilyen felmerülne, akkor új helyzetet eredményezne, de jelenleg nem látunk jelentős áron alul piacra dobott társaságokat” – emelte ki Majzik. Emellett nincs piaci pánik, azaz a finanszírozás sem nehezült meg a bankok oldaláról, tehát ez sem akadályozza a terjeszkedést.

Fotó: Király Márton / KKM

A háború miatt bizonytalanabbak az ellátási láncok, a Waberer’s vezetése ezt már látja az autóipari ügyfeleiknél. Ugyanakkor az autószektorból érkező rendelésállomány csökkenése mérsékelt, egyelőre menedzselhető mértékű, át tudják allokálni az erőforrásaikat 

– tette hozzá a befektetői kapcsolatok vezetője.

Lehet út a bérek emelése, bár nem ez az egyetlen lehetőség a sofőrhiány orvoslására – reagált a Waberer’s menedzsere arra, hogy az osztrák Transit Forum elnöke uniószerte egységes, 2500–3000 eurós minimálbér bevezetését javasolta. Majzik Viktor szerint egy ilyen helyzet – ha esetlegesen megvalósul – az egész szektort egyformán érinti, így tehát a szereplők egyaránt tovább tudják hárítani a többletköltséget a fogyasztókra. A logisztikai cég külföldiek toborzásával válaszolt a munkaerőhiányra, a Waberer’snél 300 ukrán sofőr dolgozik. Kis részük a háború miatt hazautazott, a cég a munkavállalók családjainak is minden támogatást megad. Ugyanakkor az ukrán sofőrök egy részének hazautazása nem nehezíti meg a napi operációt – tette hozzá. Habár az utóbbi időben nem volt érdemi gépjárművezető-hiány a társaságnál a nemzetközi szegmensben, mégis indiai sofőrök felé is nyitott a cég. Majzik Viktor azt mondta, hosszú távú megoldást kerestek, erre lehetséges út az ázsiaiak alkalmazása, az első gépkocsivezetők a jövő héten érkeznek Magyarországra egy pilotprojekt keretében, és a képzési programjuk után, leghamarabb szeptemberben vezethetnek önállóan nyergesvontatókat.

A Waberer’s-papírok a tőzsdén 0,44 százalékos mínuszban, 2230 forinton forogtak csütörtök délelőtt.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.