Korábban a társaság vezérigazgatója, Barna Zsolt lapunknak azt mondta, hogy február közepén utazik a társaság menedzsmentje a Balkánra, hogy konkrét cégekkel tárgyaljanak.
Valóban ott voltunk, de bármiféle aláírásra nem látok esélyt az első fél évben
– hangsúlyozta Majzik Viktor. Mint mondta, több társaság is szóba jöhet, változatlanul Horvátország és Szerbia jelenti az elsődleges célpontot. Fontos látni, hogy az ukrajnai háború nem lassítja a tárgyalásokat, a mostani szakaszban pedig végképp nem. Ugyanakkor egyelőre nem látnak erős értékesítési nyomást a háború következtében a számunkra releváns logisztikai szolgáltatók esetében. „Ha ilyen felmerülne, akkor új helyzetet eredményezne, de jelenleg nem látunk jelentős áron alul piacra dobott társaságokat” – emelte ki Majzik. Emellett nincs piaci pánik, azaz a finanszírozás sem nehezült meg a bankok oldaláról, tehát ez sem akadályozza a terjeszkedést.
A háború miatt bizonytalanabbak az ellátási láncok, a Waberer’s vezetése ezt már látja az autóipari ügyfeleiknél. Ugyanakkor az autószektorból érkező rendelésállomány csökkenése mérsékelt, egyelőre menedzselhető mértékű, át tudják allokálni az erőforrásaikat
– tette hozzá a befektetői kapcsolatok vezetője.
Lehet út a bérek emelése, bár nem ez az egyetlen lehetőség a sofőrhiány orvoslására – reagált a Waberer’s menedzsere arra, hogy az osztrák Transit Forum elnöke uniószerte egységes, 2500–3000 eurós minimálbér bevezetését javasolta. Majzik Viktor szerint egy ilyen helyzet – ha esetlegesen megvalósul – az egész szektort egyformán érinti, így tehát a szereplők egyaránt tovább tudják hárítani a többletköltséget a fogyasztókra. A logisztikai cég külföldiek toborzásával válaszolt a munkaerőhiányra, a Waberer’snél 300 ukrán sofőr dolgozik. Kis részük a háború miatt hazautazott, a cég a munkavállalók családjainak is minden támogatást megad. Ugyanakkor az ukrán sofőrök egy részének hazautazása nem nehezíti meg a napi operációt – tette hozzá. Habár az utóbbi időben nem volt érdemi gépjárművezető-hiány a társaságnál a nemzetközi szegmensben, mégis indiai sofőrök felé is nyitott a cég. Majzik Viktor azt mondta, hosszú távú megoldást kerestek, erre lehetséges út az ázsiaiak alkalmazása, az első gépkocsivezetők a jövő héten érkeznek Magyarországra egy pilotprojekt keretében, és a képzési programjuk után, leghamarabb szeptemberben vezethetnek önállóan nyergesvontatókat.
A Waberer’s-papírok a tőzsdén 0,44 százalékos mínuszban, 2230 forinton forogtak csütörtök délelőtt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.