Semmilyen közvetlen hatása nincs az AutoWallis-csoport gazdálkodására az orosz–ukrán háborúnak, illetve az Oroszországra kivetett gazdasági szankcióknak
– hangsúlyozza csütörtöki közleményében az autókereskedő társaság.
A csoport a kelet-közép-európai régió 14 országában van jelen, ugyanakkor oroszországi és ukrajnai érintettsége nincs, továbbá 16 márkát képvisel, így tevékenysége diverzifikált, válságálló. Az AutoWallis fenntartja tavaly ősszel publikált frissített stratégiáját és tervszámait, a társaság részvényeinek árfolyamát az elemzői konszenzusra tekintettel alulértékeltnek tartja.
A közlemény kiemeli, hogy a társaság nem végez közvetlen tevékenységet Ukrajnában vagy Oroszországban, ebből fakadó közvetlen üzleti kitettsége nincs. A csoportnak eszközei (ingatlanok, tárgyi eszközök, készletek, pénzeszközök) sincsenek a háborúval érintett országokban, ebből fakadó korlátozások vagy várható veszteségek az AutoWallisnál nem jelentkeznek.
A háborús konfliktus kulcspozícióban lévő kollégáit és a vállalat irányítási struktúráját sem érinti (például beutazási és munkavégzési korlátozások, katonai szolgálat, stb.) Emellett nincsenek az EU- vagy USA-szankciókkal érintett fontos partnerei (például orosz gyártók, bankok), ezért a szankciókból eredő közvetlen üzleti hatásokkal nem számol.
A kialakult krízisnek ezzel együtt lehetnek olyan közvetett gazdasági hatásai, melyek a vállalati szektort és a lakosságot is érinthetik. Ezek a hatások jelenleg nem felmérhetők, de az AutoWallis azzal számol, hogy a tavaly meghirdetett frissített, 2025-ig szóló növekedési stratégiája fenntartható.
Az AutoWallis Nyrt. tőkeellátottsága kiváló, csak az elmúlt két évben összesen 21 milliárd forint forrást vont be, így a tervezett üzletfejlesztéseken, akvizíciókon a vállalat jelenleg is dolgozik.
Az AutoWallis vezetői, munkatársai aggodalommal figyelik az ukrán helyzetet, és bíznak annak mihamarabbi megnyugtató lezárásában, valamint segítséget nyújtanak a háborús menekülteknek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.