Árbevétel és profit tekintetében is felülmúlta a piaci konszenzust a Procter & Gamble a március végén zárult harmadik üzleti negyedévben. A fogyasztási cikkeket gyártó amerikai társaság termékeire a pandémia visszaszorulásával is magas kereslet mutatkozott, az infláció negatív hatásait pedig áremeléssel tudta ellensúlyozni.
A többi között a Tide, Gillette, Oral-B és számos más tisztálkodási, háztartási és szépségápolási márkát forgalmazó amerikai vállalat forgalma így két évtized óta a legnagyobb ütemben, hét százalékkal 19,38 milliárd dollárra nőtt, nettó nyeresége pedig a tavalyi 3,27 milliárdról 3,36 milliárd dollárra hízott.
Az egy részvényre jutó 1,33 dolláros profit négy centtel, az árbevétel pedig 650 millió dollárral haladta meg a Wall Street várakozását.
A teljes üzleti évre vonatkozó bevételbővülést egy százalékponttal 4-5 százalékra emelte a vállalat, az adózott eredmény növekedése viszont a korábban meghatározott 3-6 százalékos sáv aljához lehet közelebb a növekvő inflációs nyomás miatt. Az emelkedő alapanyagárak az év egészében 2,5 milliárd dolláros többletterhet róhatnak a társaságra, az emelkedő szállítási költségek és a devizapiaci árfolyammozgások pedig további 400, illetve 300 millió dolláros pluszkiadással járhatnak.
A társaság részvényei a kedvező eredmény közzétételét követően 1,2 százalékkal drágultak az amerikai tőzsdenyitást megelőző elektronikus kereskedésben.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.