Az Electrolux üzemi eredménye az egy évvel korábbi 2,30 milliárd svéd koronáról 1,58 milliárdra csökkent. Ez még így is jócskán meghaladja a Refinitiv 962 millióról szóló elemzői konszenzusát. Európa legnagyobb háztartási gépeket gyártó vállalatánál úgy látják, hogy a száguldó infláció, a gazdasági bizonytalanságok közepette a fogyasztók, ha tehetik, inkább kivárnak készülékeik lecserélésével.
Ez a kivárás már az első negyedévben is éreztette hatását a mérséklődő forgalomban. Az Electrolux árbevétele éves összevetésben 3,4 százalékkal, 30,11 milliárd koronára csökkent. A fehérárugyártó számára az alkatrész-beszállítások esetlegessége komoly gondot okoz, erre már januárban figyelmeztették befektetőiket.
A legújabb kihívás pedig Kína felől érkezett, a Covid-járvány olyan ipartelepeken ütötte fel a fejét, ahol az Electroluxnak érdekeltségei vannak. A kínai zéró tolerancia a járványmegelőzésben hatásos ugyan, de a termelést nagyban akadályozza. Hasonló gondokról számolt be a svédek legnagyobb riválisa, az amerikai Whirlpool is, amely az emelkedő költségeit gondolkodás nélkül beépítette az áraiba, ahogy arra a svédek is rákényszerülnek. Már az első negyedévben emelték áraikat, és a második fél évre újabb drágulást vetítettek előre.
Jonas Samuelsson vezérigazgató szerint az áremeléseik tükörsimán átmennek a fogyasztói láncon, és teljes mértékben kompenzálhatják megemelkedő költségeiket, ahogy az 2021-ben is történt. Az orosz–ukrán konfliktus a svédeket is érzékenyen érinti. Miután a háború kitörése után felfüggesztették e két országban és Fehéroroszországban a gyártásukat és termékeik forgalmazását, két hete – korlátozott mértékben – ismét megindították a termelést ukrajnai üzemükben.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.