A Superplastic nevű vermonti startup előtt nagy jövő áll a Forbes írása szerint. Paul Budnitz cége és az elmúlt öt évben számos digitális karaktert hozott létre, melyek a lap szerint meghódíthatják a szórakoztatóipart, a zenét, a divatot, az NFT-k és a kriptók világát és az azok eladására kitalált legújabb területet, a web3-at és a metaverzumot is.
A karakterek a tervek szerint különösen ezen utóbbi szférákban lehetnek sikeresek, amit a 20 millió dollár értékben eladott NFT-k jelezhetnek, ám mint az a The Wall Street Journal írásából is kiderül, ez inkább a divathullám meglovagolásának sikerét jelentheti, hiszen a túlnyomórészt túlárazott linkek tulajdonjogáról szóló NFT-k piaca alig pár hónappal a tavaly szeptemberi csúcsot követően összeomlott.
A cég első karakterei 2020-ban születtek meg, leghíresebbek ezek közül Janky, Guggimon és Dayzee.
A vállalkozás azonban már korábban is felkeltette a befektetők érdeklődését, akik azóta 46 millió dollárt öntöttek a cégbe.
A Forbes írásának az apropóját az adja, hogy a Superplastic további 4 millió dollár stratégiai befektetéshez jutott az Amazon, a Sony Japan, az Animoca és a többek között a Guccit is birtokló Kering részéről.
Ez nem csupán a bevonzott tőke miatt lehet fontos, hanem a cégek piaci pozícióját is kihasználhatja ezzel a Superplastic.
Az Amazonnal együttműködve hosszabb animációs filmek és képregények születhetnek, a Sony ezek disztribúcióját segítheti, főként az ázsiai mozikban, az Animoca az NFT-k terén nyújthat segítséget, míg a szintén az NFT-k terén a céggel már korábban is együttműködő Kering új típusú fizikai és digitális termékek létrehozására készül.
Azonban a Superplastic csak egyike a Kering számos startup befektetésének, miközben a cég igyekszik azért az általa a Guccin kívül birtokolt további luxusmárkák, mint az Alexander McQueen és az Yves Saint Laurent exkluzivitását is megőrizni. A vállalat egyéb befektetései között van például a használt divat platform, a Vestaire Collective, a brit, előfizetéses táska kereskedő Cocoon.Club vagy a vásárlásra is használható streamingszolgáltató NTWRK. A Kering ügyfélkapcsolati és digitális vezetője szerint ezek a próbálkozások azt mutatták, hogy óriási az érdeklődés az NFT-k iránt, különösen, hogy azok kreatív és exkluzív volta jól passzol a luxuscikkekhez.
Éppen ezért úgy gondolja, hogy azoknak óriási hatása lesz a divatiparra, ugyanakkor azt is elismeri, hogy azt még nem igazán tudják, hogy pontosan hogyan, ezért igyekeznek minél előbb belépni a területre. A NonFungible nem rég nyilvánosságra hozott jelentése szerint azonban
egyre kevesebbeket érdekelnek az NFT-k, és azok forgalmának egyre nagyobb részét teszik ki a már létrehozott, híres alkotások az újakkal szemben.
A piac egyre nagyobb részét a gyűjthető sorozatok teszik ki, de továbbra is léteznek próbálkozások a videójátékok terén piacot létrehozni az NFT-k számára, noha azt mind a játékosok, mind azok fejlesztői túlnyomórészt ellenzik.
Nem meglepő tehát, hogy a népszerű NFT-k létrehozói is igyekeznek más forrásokból is bevételekhez jutni, így például a Bored Ape Yacht Club (BAYC) mögött álló, de más népszerű alkotásokat is felvásárló Yuga Labs is készít videójátékot vagy épp filmet, de a Superplastic segítségével a BAYC karakterei bakelitből is elkészülnek.
A Superplastic mindezek mellett New Yorkban a fizikai termékek eladása érdekében is tervez boltot nyitni,
ahol a cég által létrehozott NFT-k tulajdonosai egy titkos szobát is meglátogathatnak, de folyamatban vannak olyan projektek is melyek keretében a Superplastic különböző partnerekkel sushi éttermet nyitna vagy épp hip-hop horror vígjátékot készítene Janky és Guggimon főszereplésével.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.