Újabb jelentős volumenű üzletekről számolhatott be a világ legnagyobb akkumulátorgyártója, a kínai Contemporary Amperex Technology Co Ltd., azaz a CATL, amely első külföldiként megvetette a lábát a hazai gyártók által uralt dél-koreai piacon. A Hyundai-csoporthoz tartozó Kia ugyanis őket választotta beszállítóként a hazai piacán értékesített elektromos járműveihez.
Közülük elsőként a Kia Niro városi terepjárókba (SUV) építik be a CATL akkupakkjait. A Kia a csippiac és az alkatrész beszállítás összeomlásából okulva diverzifikálja a beszállítói körét, egyszersmind megfricskázva a dél-koreai piacot uraló LG Energy Solutiont és az Iváncsán a legnagyobb magyarországi akkugyárat építő SK Innovationt.
A patriotizmust talonba tevő Kia és a CATL patrnerségének anyagi vonzatait nem hozták nyilvánosságra. A Kiát és a Hyundait egyébként érzékenyen érintette a múlt héten a kamionsofőrök béremelési követeléseinek elfogadásával végződött fuvaros sztrájk, e két cég 5-5 ezer autót nem tudott legyártani emiatt, de ígéretük szerint túlórák elrendelésével talán a hó végéig be tudják pótolni a kiesett mennyiséget.
Az SNE Research adatai szerint szerint az említett két nagy dél-koreai akkumulátorgyártó kiegészülve a Gödön (is) építkező Samsung SDI-jal együttesen a globális akkumulátorpiac több mint negyedét uralják. Csakhogy a CATL 35 százalékkal világelső, és tesz is azért, hogy az is maradhasson. A kínai társaság gőzerővel fejleszt és bővíti gyártókapacitásait, s ehhez finanszírozási forrást is bevont a napokban, amit a Reuters információi szerint elsősorban a hazai piacán használ majd fel.
A CATL 6,7 milliárd dollár értékben bocsátott ki új részvényeket, 7 százalékos diszkonttal az aktuális tőzsdei árfolyamához képest. A globálisan a második legnagyobb idei részvénykibocsátási ügyletről részletek eddig nem láttak napvilágot, mindenesetre ezzel kapcsolatban csak az a kérdés merülhet fel, hogy mekkora lehetett a túljegyzés a kibocsátás során.
A jövő technológiájába fektető vállalatóriás ugyanis prosperál, stabil és bővülő megrendelői körrel rendelkezik, benne tudhatja a Teslát, a Volkswagent, a Niót és a BMW-t. Utóbbi épp csütörtökön kezdte meg elektromos autóinak sorozatgyártását vadonatúj, 2,24 milliárd dolláros költséggel felhúzott senjangi üzemében, amely immár a bajor autógyártó harmadik összeszerelő üzeme a világ legnagyobb autópiacán.
Az üzem belépésével a BMW évi 700 ezerről 830 ezerre növelheti a Kínában értékesített járműveinek mennyiségét.
Az ultramodern üzem flexibilis, a keresletnek megfelelően rugalmasan tudnak átállni a legkurrensebb modell gyártására. A termelést az i3-as elektromos szedánnal indították, 13 darabosra bővítve a BMW kínai villanyhajtású modellkínálatát.
A helyi újautópiacon immár a 25 százalékot közelíti az elektromos járművek értékesítése. A BMW itt – vegyesen – 208,5 ezer autót adott el az első negyedévben, 9,2 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban. A visszaesésben a kínai járványkezelés kérlelhetetlensége mellett az alkatrész ellátás hiányosságai felelősek elsősorban.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.