A pandémiát követő ruhatárcsere 80 százalékkal lökte meg a Zara divatruházati láncot üzemeltető Inditex negyedéves profitját.
Az áprilissal zárult három hónapban 760 millió eurós adózott eredményt mutattak ki a spanyolok, amivel meghaladták a járványt megelőző békeév, azaz 2019 734 milliós adatát is.
Eközben bruttó marzsuk is tízéves csúcsra, 60,1 százalékra ért, árbevételük pedig 36 százalékkal, 6,7 milliárd euróra gyarapodott (két éve még 5,93 milliárd volt a negyedéves árbevétel), köszönhetően annak, hogy a 27 százalékkal megemelkedő költségeiket be tudták építeni az áraikba, és a felvevőpiac azt zokszó nélkül tudomásul vette.
A divatruházat iránti felfokozott kereslet elsősorban az Inditex európai és észak-amerikai piacán produkált extra bevételt, ennek is tudható be, hogy az 502 oroszországi üzletük márciusi bezárásával keletkező kiesést viszonylag könnyedén pótolni tudták. A távozásukkal járó költségek 216 millió eurót tettek ki, ha ez nem lett volna, akkor 940 milliós adózott eredményről számolhatott volna be a világ legnagyobb divatruházati lánca.
Az üzletek számát tekintve Oroszország volt az Inditex második legnagyobb piaca, ám a társaság összbevételéből csak 5 százalékos részt képviselt. Az Inditex fő riválisa, a svéd Hennes & Mauritz 4,77 milliárd eurós negyedéves forgalomról adott számot.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.