Hamarosan az autók műszerfalára is beköltözhet az Apple, bár előbb meg kell még győznie az autógyártókat, hogy nem járnak majd úgy, mint az első generációs mobilgyártók, amelyeket anno megszabadított teljes nyereségüktől a kaliforniai technológiai gigász.
Az Apple mindenesetre hétfőn tartott egy előzetes bemutatót CarPlay szoftverének új generációjáról, amely jelenlegi otthonából,
a szórakoztató képernyőről kerülne a sofőrök orra elé, hogy átvegye a teljes parancsnokságot tájékoztatásuk és szórakoztatásuk terén.
Bár az egyik képernyőről a másikra való átkerülés apró lépésnek tűnhet az Apple számára, ez egy hatalmas ugrás lenne mind a technológiai, mind az üzleti elkötelezettség szempontjából. Az Apple CarPlay jelenlegi verziója, amely az Egyesült Államokban az új autók 98 százalékában elérhető, tudniillik alapvetően korlátozott képességekkel rendelkezik.
A CarPlay-alkalmazások a járművek szórakoztató képernyőin találhatók, és zenét vagy podcastokat tudnak lejátszani, miután a felhasználó csatlakoztatta iPhone-ját az autóhoz. A szoftver azonban még a jármű alapvető funkcióit, például a klímaberendezés beállításainak megváltoztatását sem tudja vezérelni. Ezzel szemben az új fejlesztés lehetővé teszi, hogy az iPhone-ok kommunikáljanak a jármű valós idejű vezetési rendszereivel, ami egy fontos lépés az Apple jövőbeli önvezetőautó-fejlesztése irányában is.
Az Apple hétfői fejlesztői konferenciáján az előadók egy olyan diát is felvillantottak, amelyen több mint egy tucat autómárka, köztük a Ford, a Mercedes, az Audi és a Porsche logója szerepelt. Az Apple szerint ezek a vállalatok már izgatottak, a konzisztensebb Apple-megjelenést kínáló műszerfali kijelzők koncepciójára várva.
Az autógyártók ugyanakkor óvakodnak az Apple-től és más technológiai óriásoktól. Látták, hogy az olyan telefongyártók, mint például a Motorola és a Nokia, valamint a zeneipar egykori nagyágyúi hogyan zsugorodtak össze, amikor az iPhone-ok és az Android okostelefonok átformálták és szétzúzták üzletágaikat.
Nem kérdés, hogy mindez fenyegetést jelent, mert az autógyártók a szoftveresen definiált járművekre való áttérés során elveszíthetik a fogyasztókkal való interakció lehetőségét, hacsak nem szedik össze magukat
– mondta Evangelos Simoudis, a Szilícium-völgy egyik ismert kockázati tőkebefektetője és tanácsadója, aki szorosan követi az összekapcsolt járműtechnológiát.
Ugyanakkor a nagy autógyártók tudják, hogy a jelenlegi szórakoztató rendszereik miatt állandóan a fogyasztói panaszok kereszttüzébe kerülnek. Kínában pedig a fiatalabb fogyasztók részben azért fordítanak hátat a bevett márkáknak, mert azok nem érik a Tesla, illetve az elektromos járműveket gyártó kínai startupok szórakoztató elektronikai színvonalát.
Emellett az autós cégeknek van egy nagy előnyük a korábbi mobilgyártókkal szemben. A járművek kritikus elektronikai rendszereire kiterjedt kormányzati biztonsági szabályozás vonatkozik, amely sokkal szigorúbb, mint az okostelefon-iparé volt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.