Az amerikai McDonald's gyorséttermek régóta kínáltak különféle hideg italokat mindössze egyetlen dollárért. Most megtörtént, amire a 2008-as pénzügyi válság idején és a Covid járvány alatt sem került sor, az üzletek sorra írják hozzá a plusz centeket a dolláros ajánlathoz. A Wall Street Journal szerint az "egydolláros" Sweet Tea Mississippi déli részén már 1,59 dollárba kerül.
Az üzletek áremelése annál is feltűnőbb, mert szembe megy a vállalati ajánlással.
A McDonald's 56 amerikai piacából 16 éttermi szövetkezet szavazott arra, hogy dolláritalok helyett a jövőben inkább a cég értékmenüjét reklámozzák. Amire a menedzsment annyit közölt, hogy a franchise-partnerek rugalmasan hozhatnak létre olyan promóciókat, amelyek helyi szinten növelik a keresletet.
A McDonald's 2002-ben indította el dollármenüjét, amit Donald Trump volt elnök promótált, aki akkoriban üzletember és fejlesztő volt. 2008 nyarán a vállalat a nyári hónapokban egydolláros hideg italokat kezdett népszerűsíteni egyes helyeken.
A McDonald's 2010 körül meggyőzte a franchise partnereket, hogy minden méretű italra – és hosszabb időre – kínálják a promóciót.
A vállalat idén márciusban közölte a franchise partnerekkel, hogy az élelmiszer- és papírköltségeik az előrejelzések szerint éves szinten 10-12 százalékkal nőnek. Emellett a munkaerőköltségek növekedése is érzékenyen érintette az Egyesült Államokban a franchise üzleteket.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.