BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Kérdéses a képmegosztó Pinterest jövője

Veszteséges negyedév, elpártoló felhasználók, sorra felmondó menedzserek. És a Pinterest romos székházában egyszer csak feltűnik a Wall Street legkeményebb aktivistája, az Elliott.

A Paul Singer aktivista befektető nevével fémjelzett Elliott Management 9 százalékos részesedést szerzett a Pinterestben, ezzel a közösségimédia-platform nagybefektetője lett. A képek online megosztásával a többi között lakásfelújításokat és esküvőket ösztönző oldal számos kihívással küzd, talán a legnagyobb gondja, hogy a karantén feloldásával meredeken csökken a felhasználók száma. 

Az elmúlt hónapokban többen távoztak a Pinterest menedzsmentjéből, köztük a globális üzemeltetésért felelős igazgató és a vezető befektetési kapcsolattartó. Júniusban a társalapító Ben Silbermann lemondott a vezérigazgatói posztról, s ügyvezető elnök lett, helyettesének Bill Readyt igazolták az Alphabettől. Egyszóval, zavaros időszakban épített ki részvénypozíciókat az Elliott. 

Traders work after the opening bell at the New York Stock Exchange (NYSE), while logo for Pinterest Inc. is pictured on the screens during the company's IPO on April 18, 2019 in New York City. (Photo by Johannes EISELE / AFP)
Fotó: Johannes Eisele / AFP

Korlátozza azonban az Elliott mozgásterét, hogy az ügyvezető elnök és társalapító Silbermann ma is 37 százalékos szavazati joggal rendelkezik. 

A Pinterest árfolyama 51 százalékot zuhant az idei évben, miközben a technológiai cégekre fókuszáló Nasdaq Composite Index 30 százalékkal került lejjebb. Ám a pénteki amerikai nyitás előtt közel 15 százalékot pattant a Pinterest az Elliott színre lépésének hírére. A vállalat 2019 elején 19 dolláron debütált a tőzsdén, tavaly 80 dolláron is jegyezték, de csütörtökön 17,56 dolláron, az IPO alatt zárt. Igaz, pénteken nyitás előtt, 20 dollár fölé kúszott.

A Pinterest üzleti tevékenysége felfutott a világjárvány idején. A vállalat tavaly zárta az első nyereséges évét, árbevétele pedig elérte a 2 milliárd dollárt. Az idei első negyedévről azonban ellentmondásos számokat jelentettek. Míg a negyedéves árbevétel 18 százalékkal nőtt éves alapon, addig az aktív havi felhasználók globális száma 9 százalékot esett, ráadásul nettó 5 millió dolláros veszteséget könyveltek az idei első három hónapban. Egyrészt a Covid-korlátozások enyhülésével az emberek egyre több időt töltöttek offline, másfelől az Apple adatvédelmi szabályainak változásai és a hirdetési kiadások lassulása szintén rontotta a vállalat eredményeit.

Az elmúlt években a Pinterest arra törekedett, hogy az e-kereskedelemre való terjeszkedéssel a hirdetésközpontú modellen túl is növelje bevételeit. A vállalat 2020-ban társult a Shopify e-kereskedelmi óriással, lehetővé téve felhasználóinak, hogy megvásárolják a platformon árult termékeket a kereskedő webhelyére mutató linkre kattintva. Júniusban a Pinterest megvásárolta a Yes mesterségesintelligencia-platformot, amely testre szabja a divatvásárlási élményt a felhasználók számára. A Pinterest azonban kihívásokkal néz szembe ezen a területen, mivel az online fogyasztói kiadások csökkennek, s a technológiai szektort egyaránt sújtja az emelkedő kamat, az ukrajnai háború és a gyorsuló infláció.

Tavaly a PayPal Holdings tárgyalásokat folytatott a Pinterest megvásárlásáról, de meghátrált, miután a fizetési társaság részvényesei nem támogatták az ügyletet.

Az 50 milliárd dollárt kezelő Elliott a Wall Street egyik legkeményebb aktivista befektetője. Egyelőre csak találgatni lehet, vajon mire készül a Pinterestnél. Tavaly a Twitter társalapítója, Jack Dorsey lemondott a csúcspozíciójáról az Elliott nyomására. 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.