BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Háromilliárd dollárt fizetne az Estée Lauder a luxus prófétájának

Nem az Estée Lauder az egyetlen kérője az ultra-presztízs márkának, de a New York-i székhelyű cég, mely az elmúlt években általában 1-1 milliárd dollárért akvirált, most mélyen a zsebébe nyúlna.

Előrehaladott tárgyalásokat folytat az Estée Lauder multinacionális kozmetikai cég a Tom Ford luxusmárka felvásárlásáról. A Wall Street Journal úgy tudja, a New York-i székhelyű társaság akár 3 milliárd dollárt is fizetne, ami a valaha volt legnagyobb akvizíciója lenne. Bár az ügyet ismerők szerint nincs garancia az üzletre, mert nem a Lauder az egyetlen kérője a Tom Fordnak.  

Az Estée Lauder, melynek piaci értéke közel 100 milliárd dollár,  elsősorban bőrápolási termékeket, kozmetikumokat és parfümöket árul. Márkái közé tartozik a MAC, a Clinique, a La Mer és az Aveda. 

Az Estée Lauder számára különösen értékes lenne a 2005-ban alapított Tom Ford szépségápolási üzletága, mely régi, jól bejáratott engedélyekkel rendelkezik, vagyis potenciálisan új piacokon is megpróbálhatnák engedélyezési eljárásokat.

US designer Tom Ford aknowledges applauses on the catwalk at the end of his last Gucci Autumn/Winter 2004-2005 women' collection during Milan fashion week 25 February 2004.    AFP PHOTO /Patrick HERTZOG (Photo by Patrick HERTZOG / AFP)
Fotó: Patrick Hertzog / AFP

 A Tom Ford szépségápolási üzletágát úgynevezett ultra-presztízsmárkának tekintik, ami azt jelenti, hogy a legigényesebb fogyasztókkal rezonál az amerikai tőzsdei lap szerint. Az Estée Lauder menedzsment májusban úgy nyilatkozott: a Tom Ford azon maroknyi márka közé tartozik, amelyek kétszámjegyű árbevétel-növekedéssel rendelkeznek, s Kínában különösen erős a kereslet az ilyen luxusmárkák iránt.

A texasi születésű Tom Ford a róla elnevezett márka megalapítása előtt a Gucci kreatív igazgatója volt. De a "luxus prófétájaként" emlegetett divatguru életrajzírói sosem hagyják ki, hogy egyetemista éveiben az ikonikus New York-i szórakozóhely, a Studio 54 törzsvendége volt. Közismert provokatív és megoszó reklámjairól. Továbbá az Egy egyedülálló férfi (2009) és az Éjszakai ragadozók (2016) című filmek rendezője. Nem mellesleg Amerikai Divattervezők Tanácsának elnöke. 

A Wall Street Journal emlékeztet, hogy az Estée Lauder az elmúlt években ugyan aktív felvásárló volt, de akvizíciós ügyletei viszonylag kicsik voltak. Egyenként körülbelül 1 milliárd dollárt fizetett a kanadai Deciem szépségápolási vállalat megvásárlásáért 2021-ben, s a koreai Have&Be  bőrápolási cégért 2019-ben. Néhány évvel korábban körülbelül 1,5 milliárd dollárt fizetett a Too Faced Cosmeticsért.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.