Előrehaladott tárgyalásokat folytat az Estée Lauder multinacionális kozmetikai cég a Tom Ford luxusmárka felvásárlásáról. A Wall Street Journal úgy tudja, a New York-i székhelyű társaság akár 3 milliárd dollárt is fizetne, ami a valaha volt legnagyobb akvizíciója lenne. Bár az ügyet ismerők szerint nincs garancia az üzletre, mert nem a Lauder az egyetlen kérője a Tom Fordnak.
Az Estée Lauder, melynek piaci értéke közel 100 milliárd dollár, elsősorban bőrápolási termékeket, kozmetikumokat és parfümöket árul. Márkái közé tartozik a MAC, a Clinique, a La Mer és az Aveda.
Az Estée Lauder számára különösen értékes lenne a 2005-ban alapított Tom Ford szépségápolási üzletága, mely régi, jól bejáratott engedélyekkel rendelkezik, vagyis potenciálisan új piacokon is megpróbálhatnák engedélyezési eljárásokat.
A Tom Ford szépségápolási üzletágát úgynevezett ultra-presztízsmárkának tekintik, ami azt jelenti, hogy a legigényesebb fogyasztókkal rezonál az amerikai tőzsdei lap szerint. Az Estée Lauder menedzsment májusban úgy nyilatkozott: a Tom Ford azon maroknyi márka közé tartozik, amelyek kétszámjegyű árbevétel-növekedéssel rendelkeznek, s Kínában különösen erős a kereslet az ilyen luxusmárkák iránt.
A texasi születésű Tom Ford a róla elnevezett márka megalapítása előtt a Gucci kreatív igazgatója volt. De a "luxus prófétájaként" emlegetett divatguru életrajzírói sosem hagyják ki, hogy egyetemista éveiben az ikonikus New York-i szórakozóhely, a Studio 54 törzsvendége volt. Közismert provokatív és megoszó reklámjairól. Továbbá az Egy egyedülálló férfi (2009) és az Éjszakai ragadozók (2016) című filmek rendezője. Nem mellesleg Amerikai Divattervezők Tanácsának elnöke.
A Wall Street Journal emlékeztet, hogy az Estée Lauder az elmúlt években ugyan aktív felvásárló volt, de akvizíciós ügyletei viszonylag kicsik voltak. Egyenként körülbelül 1 milliárd dollárt fizetett a kanadai Deciem szépségápolási vállalat megvásárlásáért 2021-ben, s a koreai Have&Be bőrápolási cégért 2019-ben. Néhány évvel korábban körülbelül 1,5 milliárd dollárt fizetett a Too Faced Cosmeticsért.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.